Bertuahnya Wanita HIDUP di Dalam ISLAM..


Seorang ibu adalah WANITA..
Seorang ISTERI juga WANITA..
Seorang anak GADIS semestinya seorang WANITA

Beruntungnya seorang WANITA....
Saat dia menjadi IBU...SYURGA berada di bawah telapak kakinya...
Saat dia bergelar ISTERI...Dia melengkapi separuh Agama suaminya..
Saat dia dipanggil anak gadis...Dia membuka pintu SYURGA untuk ayah dan saudara2 lelaki
dengan amal dan akhlak solehnya..
Maka sebenar-benarnya sangat beruntung seorang yang bergelar WANITA....

Dan ISLAM telah mengangkat darjat wanita berada di tempat selayaknya...

Alhamdulillah aku seorang wanita , dilahirkan sebagai anak gadis
dari rahim seorang muslimah...
Menjadi seorang isteri...berusaha menggapai SOLEHAH..
Dan kini seorang ibu...di telapak kaki ini , ada syurga buat anak2 ku...
Maka Ya ALLAH bentuklah diriku menjadi
seorang ISTERI..
seorang ANAK..
seorang UMMI..
seorang GURU..dan HAMBA MU
yang SOLEHAH...

Kerana sesungguhnya
Sebaik-baik perhiasan dunia , adalah WANITA SOLEHAH

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

ummu berkata…
salam Cjai
thanks for sharing
islam datang memuliakan kaum wanita kan Cjai
Jahirah berkata…
alhamdulillah saya lahir dalam Islam...tp diri masih banyak yg perlu diperbaiki.

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...