Along Mimpi Kiamat...



''Tadi along mimpi hari kiamat'' tetiba meletus ayat itu dari mulut anak teruna saya..

Sekadar memandang ke wajah along untuk mengdengar cerita seterusnya..
Dalam hati tiba-tiba ada debaran...
Bukan apa, memikirkan hidup kita sekarang ni pun di penghujung usia dunia...

"Ramai manusia berhimpun, lepas tu setiap orang terima buku.." cerita along bersemangat..

Biar sekadar mimpi seorang kanak-kanak tapi hati saya tiba-tiba didatangi rasa TAKUT..
Allahurobbi...!!!!

Kenapa Umar Al-Khattab Menangis..?
Siapa Pahala Sebanyak Bintang di Langit..?
Gambaran Rumah Rasulullah saw..
...SAKIT MATA SEMBUH DENGAN WUDHU.....
kisah Nabi Luth dan Laut Mati
SYAHID SELEPAS MENGUCAPKAN SYAHADAH
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Unknown berkata…
mimpi anak kecill..walau mimpi tetap rasa gerun..
asyifamustaffa berkata…
begitu kan rupanya di sana nnti...kita akan beratur utk terima buku catatan...

nauzubillah...moga sempat mencari keredhannNya....
mama aryan berkata…
Allahu akbar..takut mendengarnya walapon tahu semua tu oasti berlaku,cuma ntah la..x dpt nak diterangkan rasa takut ini
Ruse Sulaiman berkata…
Mimpi yg benar tentang gambaran di sana. Mimpi yg menyedarkan kita tentang dosa dan pahala. Semoga Allah sentiasa dekat dgn kita.
Jahirah berkata…
mimpi yang buat kita fikir dan insaf...
Unknown berkata…
mmpi knak2 kcil tu slalunya ikhlas.. smoga dpt hdayah drinya...
izz iizza berkata…
sy semalam mimpi kereta laju dan terus exciden..siap jatuh gaung lagi..sy terkejut sampai terjaga dari tidur dn terfikir..ada petanda apa-apakah

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...