Ulama Sunnah vs Ulama Syiah



Raja Iran telah memanggil kesemua Ulama'
Sunnah dan Syiah, bertujuan untuk mengetahui
perbezaan diantara mereka.

Kesemua Ulama' Syiah menghadirkan diri, tetapi
seorang Ulama' Sunnah tiba sedikit lewatbebanding Ulama' Sunnah yang lain2.
Ulama' Sunnah tersebut berjalan sambil mengepitkan kasutnya di celah lengannya.

Ulama' Syiah memandang kehairanan sambil berkata,
"Kenapa kamu mengepitkan kasut kamu begitu?"

Ulama' Sunnah itu menjawab,
"Saya terdengarbahawa semasa zaman Rasulullah s.a.w, Syiah gemar mencuri kasut!"

Ulama' Syiah menjawab,
"Mana ada Syiah semasazaman Rasulullah s.a.w."

Ulama' Sunnah seraya berkata,
"Jadi perdebatan kita telah tamat. Kesimpulannya, dari mana datangnya
agama kamu?"

-Sheikh Ahmed Deedat-

~ n3 auto publish ~
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Ruse Sulaiman berkata…
Dalam maksudnya ni..
Tanpa Nama berkata…
Kita semuanya sama jer..Tiada apa apa mazahab zaman nabi..hanya islam!!!

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...