Lawan lah Rasa Marah Itu..



Sekiranya kita berasa marah dengan seorang sahabat....
Ucaplah dalam hati..
Wahai sahabatku...Saya mengasihimu kerana Allah.
Semoga Allah memperbaiki kelelamahan mu..

Nescaya air liur penawar akan dihasilkan,
dan apabila ditelan tanpa sedar,
kemarahan akan berkurangan.

~SeNyUmLaH~
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

mama aryan berkata…
betul tu akak ni pun..kdg2 cepat sgt marahnya,kena praktikan nih,moga2 dpt perbaiki kelemahan diri sendiri
kalau saya nak marah orang, saya tarik nafas2 dalam. rasa marah tu kurang sikit, tak jadik nak marah terus :)
Tanpa Nama berkata…
salam akak pekaba?terkejut sy tengok kucing tu..gerun pulak..hehe..betul kadang bila emosi sangat dah xleh kawal dah bila marah...insyallah sama2 perbaiki diri..
Natasha berkata…
marah itu dtg dr syaitan :)
azievee berkata…
Moga-moga terhindar dari perasaan buruk ini...kalu marah cepat2 ambil wuduk

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...