Akhirnya.....Syukur Ya Allah...

Maaf kalau hari ini saya tak berkesempatan untuk berkunjung balas ke Teratak sahabat-sahabat..
Sepulang dari kerja terus bersiap-siap dan bergegas ke HOSPITAL TENGKU AMPUAN AFZAN (HTAA) di Kuantan... Pukul 12 tengahari tadi Kak Lang saya ( kakak ipar) telah ditolak ke dalam dewan bedah.... Setelah beberapa kali menerima rawatan kimoterapi akhirnya hari ini kak lang akan berhadapan dengan operation untuk membuang sel2 barahnya ... Kami sentiasa mendoakan semoga Allah permudahkan operasi tersebut... Yang melihat terasa akan kesakitan yang ditanggung, apatah lagi tuan badan yang memikul rasa perit , pedih, dan rasa sakit yang tak terhingga.. Kata orang berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya..

Alhamdulillah sampai di HTAA dalam pukul 5 petang, dan kak lang baru saja di sorong keluar dari dewan bedah, ditempatkan di wad.. Dah mulai sedar dan boleh bercakap biar pun agak perlahan... Syukur ya Allah.... Simpati pada anak-anak buah dan alang... Apa pun itulah sebahagian ujian yang Allah beri untuk melihat kesabaran dan kekuatan IMAN kita.... Bersabar ye... Walau sabar itu tak semudah yang diucapkan...

p/s: sampai dirumah agak lewat, pukul 11.15 malam... Takdan untuk meninjau ke 'rumah' kengkawan yang datang menjenguk ke sini...
Esok dari pukul 3 hingga pukul 5 ptg ada kelas tajwid...dan hari Sabtunya ada LADAP di sekolah dari pukul 8 pg berkemugkinan hingga tengahari.... Ada waktu terluang nanti saya akan singah juga dilaman sahabat2 saya yang BuDiMaN ini....

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Natasha berkata…
my late mom olso mghidap cancer. breast cancer. semoga semuanya selamat dan cepat sembuh.
azievee berkata…
Semoga Cepat sembuh...Banyaknyer aktiviti c'jai
semoga kak Lang cepat sembuh n kuat semangat...
CtAyue berkata…
semoga kakak C'Jai cpt sembuh..
insan_marhaen berkata…
Natasha...... Sabar ye diatas setiap ujianNya..terima kasih juga atas doanye..
azievee terima kasih...ye sibuk sket kebelakangan ni..
insan_marhaen berkata…
syukran jazilan Nurul Husna Mohd Hassan dan CtAyue atas doa yang dihulurkan....

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...