Alahai ...,Malunya..Nasib Baik Takde Yang Perasan...

Kalut sangat ke berkejar-kejar ke tempat kerja pagi tadi ha...? Memanglah tadi agak kesiangan..6.20 baru tersedar... Hinggakan niat along dan abahnya nak berpuasa tertangguh gara-gara tak sedar alarm berbunyi...

Bertolak pagi tadi pun sedikit lewat....memecut juga lah di jalan raya, sebab nak kejar masa... Bimbang2 nama di bawah line merah... Alhamdulillah sempat... dengan penuh bergaya dan melenggang kangkung serta berwajah selamber nya duduk mengadap murid2 di perhimpunan pagi.

Selepas habis dua masa mengadap 'anak2' kesayangan di kelas kesayangan, saya menuju pula ke kantin....maklumlah perut dah riuh berbunyi, tadinya tak sempat sarapan walau pun dengan setitik air.. Sambil menjamu selera sambil berborak2 dengan kengkawan yang kebetulan sama2 free dan ada di situ.Dah makan terasa pulak nak ke tandas...

Selesai semuanya, sebelum melangkah keluar dari tandas sempat lah mengerling sekilas kat cermin....Tetiba ... mata ni rasa macam ada yang tak kena jer bila tengok diri di dalam cermin...

'Kenapa nampak lain macam pulak nama aku ni' ...bermonolog sendiri.

Nak tau kenapa....? Ha tengok la gambar kat bawah ni...

Tetiba malu sendiri...Rasa nak duduk lama2 dalam tandas , tak mau keluar2...
Nasib baik takde yang perasan.. Agaknye la... sebab sorang pun takde yang tegur...
Allahurobbi..Allah masih lindung saya dari malu... (nak sedapkan perasaan sendiri)...hehe..
Rasa nak gelak kuat2 dalam tandas pun ada...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Kunci..Oh Kunci...!
Ada Apa Dengan 29 September......?????????
'Kenangan Menjual Botol Kosong..' Kanak2 Dahulu Lebih Menghargai...
Apa Yang 'SILAP' pada PEPATAH ini...?.... "Batok dan Pegar...
"
Belajarlah Memaafkan Walau Kalian Terluka...
Manusia Aneh

Ulasan

Unknown berkata…
hehehe..heheheheh..heheheheh...wordless...
Rozie berkata…
sabar jelah kan.. Tapi takkan takde yg perasan... ?? apapun benda dah berlaku.. Harap takan terjadi lagi... Malu gak kalau jadi camni...hehe
Kazman / Sue berkata…
haa3x.... nama terbalik yee... biasa la kan.. kenkadang bila nak cepat ni memacam boleh berlaku....
Puteri_ika berkata…
hehehe......malunye kalau yg perasan ..ala,wat tak tau sudah..hehe

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...