Pesanan Buat Sang Suami dari Seorang SUAMI... :)



Buat yang bergelar SUAMI...
Andai kata seorang isteri sedang marah, maka diamkan mulut mu, kunci serapatnya...
Bukan tanda kita tak suka, tanda kita sayangkan mereka...
mereka dah letih seharian bekerja untuk membantu kita melaksanakan tanggungjawab...
memasak untuk kita,
membasuh baju kita,
menjaga anak-anak kita,
melayan karenah kita,
hampir kebanyakan tugas mereka ...sebenarnya untuk menolong mereka...

Jika terkeluar dari mulut mereka sebarang cacian,
maka tafsirkanlah dengan tafsiran yang baik...
abang ni teruk la = abang yang terbaik bagi saya...
abang lelaki tak guna = abang sangat bermakna buat saya...
saya bencikan abang = sayang abang sangat-sangat...
hantar saya balik rumah mak saya = saya rindukan abang...

SUAMI...
Tegur mereka dengan lemah lembut dan berhemah :)
Tak perlu mereka dikasari dan dipukul, beri belaian yg lembut
dan nasihat dengan suarayang rendah...
pukul pun hukumnya harus hanya sekadar untuk merubah mereka...
bukan mencederakan tubuh badan isterimu..

sayangilah isteri anda, cari kebaikan yang dia pernah buat untukmu

Soo SWEET..Terima kasih SUAMI...
Isteri juga perlu berusaha perbaiki AKHLAK..INSHA ALLAH...

^__^ semoga kita beroleh bahagia.... ♥

Ulasan

Unknown berkata…
entry sangat bermanfaat buat kami yg bergelar suami..tq ya
insan_marhaen berkata…
cikgu @etuza..mudah2an ia benar2 memberi manfaat utk kita semua ye cikgu..

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...