Anak ku...Lihat Saudara2 Mu di Sana..


Aku merinduimu ayah.....Moga kita bertemu di syurga nanti.

Gaza, Palestin.

SUMBER

Lihat anak-anak Palestine ini, kental dalam derita jiwa mereka....
Saban waktu melihat kematian di depan mata...
Setiap hari kehilangan orang yang di sayangi...

Anak-anak ku...
Cuba bandingkan diri mu dengan mereka...
Lihat betapa jauhnya jurang antara mereka dan kamu....
Kekuatan hati mereka berbanding kamu..
Kecekalan mereka menempuh setiap musibah...

Anak-anak Palestine...
Sungguh pun sentiasa mengharung gelombang kekejaman zionis...
tapi punya jiwa yang besar, wahai anak ku...
Anakku jangan telalu selesa dengan kedamaian yang ada....

Lihat saudara2 mu itu... Hulurkan doa buat mereka..
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Khalis. berkata…
Assalamua'laikum,.
Allah :'( Betapa peritnya kehidupan mereka di sana,.melawan apa shj dugaan yg silih brganti,.
Tp,janji Allah ttp pasti,.
Syahid di jalan Allah dan Syurga sedia menanti mereka,.
Jahirah berkata…
mmg jauh berbeza dgn hidup anak2 malaysia...mereka mungkin lebih matang dalam menempuh kehidupan...
Nur berkata…
camne la mereka sambut puasa ni agaknya..

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...