Doa Untuk Menepis SANTAU..




"Ramai yg kena santau makanan melalui Kedai-kedai makan yg meletak santau pelaris...
baca 7x "bismillah allazi la yadhurru"
ketika hendak makan,,
boleh pecah bekas makanan yg ada santau tu."

...
Via Ustaz Mohd Zawawi Yusoh

------------------------------
-------------------------------
Sumber yang diperolehi daripada FB..Rasa sangat bermanfaat untuk kita share bersama.. Maklum sajalah SANTAU ni tak mengira siapa... Setiap orang mungkin saja berisiko untuk menjadi mangsa... Untuk mengelaknya seelok kita amalkan ayat di bawah ini..


بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

(Bismillahil Lazi La Yadhurru Ma'as Mihi Shai Un Fil Ardhi Wala Fis Sama I Wahuwas Sami Ul Alim)
Ertinya: Dengan Nama Allah yang tidak akan memberi mudarat bersama namaNya sesuatu apa pun di langit dan di bumi , dan dialah yang Maha Mendengar dan Maha Melihat.

Bila baca ayat ini , teringat... selalu ada di TV OASIS dalam selingan 'Indahnya Iman'.
Selepas ini jadikan amalan membaca ayat ini sebelum makan di mana-mana saja.
Bukankah mencegah itu lebih baik dari mengubati.
Sesiapa yang membaca doa ini apa-apa pun tidak akan dapat memberi mudarat padanya.
(Sunan Abu Dawud, al-Tirmidhi, IBn Majah dan Musnad Ahmad
)
InsyaAllah semoga kita terhindar dari perbuatan iri hati dan hasad dengki...

Jamah Secubit Garam Sebelum Makan
Cermin Oh Cermin Mata..
Baca lah ni, Setelah Berwuduk...
Tahu Tak Nama-Nama Neraka...???
Trade In Barang Kemas..'Bagaimana Cara Yang Betul Mengikut Islam'
Rahsia Surah Al-Kautsar
KHASIAT KASTURI
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Jahirah berkata…
perkongsiaan yg berguna...zaman makin moden,makin ramai yg guna ilmu hitam..;(
lebih2 lagi kalau makan kat luar, memang kena baca :)
Mommy_ima berkata…
bagus ni...mohon share nnt ya.. :)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...