Lain Yang di Rancang Lain Yang Jadi

Dah lama saya anak beranak tak keluar ke Temerloh macam dulu-dulu...Maklumlah bila dah bermastautin di Bandar Jengka, dan selalu ada kekangan masa Temerloh terasa begitu jauh...Semalam lepas asar kami bertolak ke Temerloh kononnya nak bawa anak dara dan anak bujang saya beriadah di Taman Permainan berdekatan surau Bukit Angin... Bawa sekali anak buah saya si Hasya...


Sayangnya dalam perjalanan hujan turun membasahi bumi..Alhamdulillah hujan rahmat...Tapi kesian pulak Ain, dalam hati ada taman bila kata nak bawa ke taman rekreasi... Sebab kesian punya hal, abah Ain bawa juga la Ain , along dan Hasya tengok taman dari dalam kereta..Hujan pun boleh tahan lebatnya..

Tak tahu nak kemana, akhirnya kami ke sini..Huajn-hujan ni lapar la pulak kan..




Alhamdulillah.. setelah kekenyangan berpatah balik ke surau Bukit Angin untuk bersolat maghrib... Buat Ain terliur je nampak buai dan papan gelongsor dalam kesamaran malam..Dalam kereta Ain bisik kat abah dia, esok datang sini lagi... Alahai anak..tak larat la hari2 nak turun Temerloh.. 40 minit juge woooo...

Alang-alang dah sampai sini sebelum balik singgah pulak dekat Mall Temerloh..ni Pasaraya baru untuk orang Temerloh dan sekitarnya.. Dengar kata besar juga.. Orang lain dah 2,3 kali shopping sini ..

Meriah juga la kat sini...Lama dah tak keluar malam ni sesekali seronok juga..

Jalan-jalan jumpa pulak dengan benda alah ni... Adeh..!Anak dara saya ni memang 'hantu' marshmallow .. Berani beli sebab ada tanda HALAL JAKIM.. Naik tingkat atas shopping la sikit barang-barang dapur , dah terlanjur sampai tu...

Sempat pulak beli minuman segera kat atas ni... Mengikut keterangan yang diberi kopi dan coco ni bagus untuk kesihatan sebab kaya dengan kandungan mineral.. Bagus juga untuk minda... Wallahualam... Tapi rase dia memang ohsem la pada tekak saya..Nampak gayenya 'kena' juga dengan tekak Anak-anak .

Okeylah kan..tak dapat pergi Taman Permainan dapat pergi shopping..Budak-budak bertiga ni nampak macam hepi je... Dah puas jenjalan kami pun melangkah keluar dari Mall...Masuk kereta bergerak pulang ke Bandar Jengka..

Suasana malam di Temerloh....Masih ada bekas titis-titis hujan pada cermin kereta...

Alahai ...,Malunya..Nasib Baik Takde Yang Perasan...
Cermin Oh Cermin Mata..
Hati Tempat Simpanan Iman...
::....ALLAH Tahu....::
Pengajaran Daripada BUNGA SEMALU

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Unknown berkata…
pengomen tetap mai dah nk komen,....hihi
hujan mmg bawa rahmat,.membasuh debu2 noda ...cian anak dara tu tak dapat main yer..takpa..nnt next week boleh pergi lagi...
kfc camgitu,kami tak rasa lagi..sll order yg spicy jer...sedap ker??/
singgah pasaraya shoping raya ker..hehhe..sedondon apa thn ni...
saya tak pernah makan marshmallow tu,..teringin gak nak rasa,..tapi tiap kali nak beli, mesti hubby larang...'tak elok' katanya..kalau jumpa yang ada tanda halal dan dijamin hahal nak gak rasa...
dah pos dah..benda itu,..murah saja tapi,..kalau lihat dia,..senyumlah..yer..hihihi
fieda berkata…
anak2 kak fieda suka gak marsmallow tu..cicah dgn coklat..tp jarang2 gak beli..
Mommy_ima berkata…
Plan jadi lain, tp tetap best.. :)
sonok anak2 bila dibawa jalan kan..hati kita pun sonok tgk anak2 sonok.. :)
CtAyue berkata…
wah temerloh dah ada mall erk.. hujan2 makan kepsi best jugak tu. oo marshmallow tu sy anak beranak mmg tak suka makan..hehe.. pelik je rasanye..
izz iizza berkata…
dapat jalan-jalan pun dh best tu..:)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...