Selingan Hujung Minggu

BanDuan Yang PinTar

Seorang lelaki menulis surat kepada anaknya yang ada di penjara .....
Bunyi surat tersebut begini:
"Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapa mencangkul kebun jagung ini?"
Selang beberapa minggu kemudian anaknya membalas surat tersebut, "Demi Tuhan, jangan cangkul kebun itu, saya tanam senjata di sana," Kata si anak dalam surat itu.
Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan. Maka keesokan harinya setelah si bapa terima surat, datang satu platon tentera. Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan seharian sibuk mencangkul tanah di kebun tersebut.

Setelah mereka pergi, si bapa kembali menulis surat kepada anaknya.
"Hasan, setelah bapa terima suratmu, datang satu platon tentera mencari senjata di kebun jagung kita, namun tidak berhasil. Apa yang harus bapa lakukan sekarang?"

Si anak kembali membalas surat tersebut, "Sekarang bapa boleh mula tanam jagung , kan sudah dicangkul oleh tentera, dan jangan lupa ucapkan terima kasih pada mereka."

Pihak penjara yang menyensor surat itu terus pengsan.



Peti Surat ...????? Betul Ke Ni...KREATIF2x...
Kunci..Oh Kunci...!
Anak Perempuan Cantik yang Melihat Pelangi
~✿❤~ Pemuda Yang Ikhlas Dengan Cinta ~✿❤~
Baitul Muslim Contoh : "Kisah Solat Jemaah Bersama keluarga"
Nenek Pemungut Daun
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Rozie berkata…
haha bagus betul sianak, dalam penjara pun masih nak menolong ayahnya... hebat..

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...