Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...

Ni ada terapi sket untuk sesiapa yang menyayangi haiwan nih....! Tengok la,Macam-macam aksi tidur dorang... Ni la kerja saya, pantang nampak aksi comey  mula la hambek tipon .... Kalau dalam tipon tu penuh la ngn gambar bebudak ni... Sekarang penyakit saya ni dah berjangkit kat Along dan abah dia... Ain pun dah pandai jg dok merakam aksi2 bebudak kat bawah ni...Pendek kata panjang tak kata ape2 pun satu keluarga berkongsi minat yang sama dalam bab ni..hehe..

Kalau sudi meh la layan gambar2 cik Kitty. incik Opie, cik Suri dan incik Dony..

Hari ni abah angkat dorang bawa incik Dony jumpa doktor..Tak tau kenapa tiba2 je kaki budak Dony ni hencut..Dah 2 minggu begitu....Harap2 kakinya tak apa2 la..Kesian pulak...

Sambil2 tu sesape yang ada masalah ngn kucing belaan yang suka berak merata kat dalam rumah boleh try tips kat bawah ni ye...

PETUA ELAK KUCING KENCING DALAM RUMAH
Cuka
Jika anda terlihat tempat di mana kucing anda baru sahaja kencing, anda perlu membersihkannya segera. Kucing cenderung pergi ke tempat yang sama berulang-ulang kali, oleh itu anda perlu bertindak segera. Gunakan kain bersih untuk mengelap air kencing hingga kering. Setelah bersih, bilas dengan menggunakan sedikit air dan cuka. Cuka membantu menghilangkan bau yang tidak menyenangkan dan sangat berkesan menghilangkan bau dari air kencing kucing.

Toilet Traning
Sediakan kawasan yang berpasir untuk kucing dan ajarkan mereka untuk menggunakannya dengan kerap. Kebanyakan kucing mempunyai kebolehan belajar dengan agak cepat.
~yang ni saya buat... sediakan bekas (toilet kucing) yang diisi dengan pasir kucing..

Serai
Bau dari serai adalah sejenis bau yang benar-benar tidak disukai oleh kucing. Anda boleh membeli beberapa produk berasaskan serai atau serai wangi di pasaraya berdekatan dan semburkan di kawasan di mana kucing sering kencing di dalam rumah ataupun anda boleh letakkan sahaja di tempat yang strategik seperti di dalam bilik atau di dapur.

*Sumber ni saya dapat kat SINI...

Jom sambung semula tengok gambar bebudak ni.. 


Sebenarnya kucing adalah haiwan pembersih. 
Namun begitu kita perlu sentiasa menjaga kebersihan 
dengan membasuh tangan selepas memegang makanan dan bekas najisnya.
Air liur kucing yang sihat kebiasaannya bebas daripada virus penyakit..

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

dwatyKNY berkata…
kenapa comel sangat ni????
nak sekorrrrrrrrr..:)
Cik Ai berkata…
comel2 lah kucing akak..
msg2 mcm2 gaya kan tdor..siap tdo kat atas sofa yg x tahan tu :)
Unknown berkata…
wah..mcm2 gaya tido nih..lasaknya kucing dia..
Si Matatajam berkata…
Amboi baik punya lentok tu..comelnya yg bulu kembang tu.
Kak iman berkata…
iman xbapa suke membela tapi sukebg mkn je...iman pilih gaya tido pelok sofa no2
Cikrosecute berkata…
omelnya...geram tengok gaya kucing tue tido...cr no 2 kot..
Tie HT berkata…
as salam,bagus tips2 ni..memang ada semburan serai tu..tapi buat cuci lantai lah besenye..comel2 nya kcuing , gebu2 :)
sal ya berkata…
alahai... comelnya.
TiranaAduka berkata…
thanks sudi kogsi tips.
Mmg slalu ta kena bersihkan kalau kena pd langsir..nak marah anak saya yg bela.(meauw)
Jahirah berkata…
comel bangat....bestnya kalau dapat peluk ketat2 diaorg semua tu...terima kasih petua tu,blh amalkan nanti.ptt la kucing saya kt kg dulu port dia belakang pintu bilik,tempat yg sama tiap2 ari kencing.
@LeenShamsh berkata…
c'jai boleh geng dgn muhammad yg mmg tak takut ucing tpi suke buli kucing pak andak die hee
BANYAKNYER KUCING AKAK..BULU MCM KARPET.HEHE..rasanya semua termasuk serangga tak suka ngan seraikan?
mama aryan berkata…
haloh3..comelnyer dia tido..

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..