Marhaban Ya Ramadhan




Marhaban Ya Ramadhan.... Alhamdulillah Allah pertemukan juga kita dengan Ramadhan... Terharu kerana masih diberi peluang hingga 1 Ramadhan ini...

Bersahur tadi di rumah mertua di Sungai Nerek... Dalam pada kita sibuk untuk bersahur kali pertamanya, rupa2nya pukul 1 dinihari tadi salah seorang jiran mek(ibu mertua) telah dijemput kembali menemui Rabbul Izaati... Perginya di kala bulan telah berganti dari Syaaban ke Ramadhan...Tetapi siapa kita untuk menahan tugas Malaikat maut..tidak lambat sesaat dan tidak juga cepat walau sedetik.. Hamba Allah ini tidak berkesempatan untuk melakukan ibadah puasa.... Dan berapa ramai lagi di kalangan kita yang tidak berkesempatan bersama-sama di bulan yang mulia ini walau ianya hanya beberapa depa shj lagi dari kita..

Sesungguhnya bersyukur kita kerana masih boleh melakukan ibadah di bulan barokah ini . Masih bisa menopup amalan buat bekalan di akhirat nanti... Ambillah kesempatan yang diberi dalam umur yang masih bersisa untuk melakukan yang sebaik mungkin... Semoga Ramadhan tahun ini lebih lebih baik dari tahun sebelumnya..

Berusaha mengejar Kelebihan yang Allah hadiahkan di bulan ini... Tak mahu bertangguh lagi..kerana belum pasti Ramadhan 1434 akan jadi milik saya.. Sebaik selesai menguruskan Segmen : Nostalgia Ramadhan.., saya ingin mengurangkan aktiviti berblog.. akan berziarah ke blog2 sahabat pada waktu2 tertentu sahaja untuk bertanya khabar dan bertegur sapa... N3 pun mungkin secara auto publish... Sama2 lah kita berusaha melakukan yang terbaik .....

Akhirnya...Salam Ramadhan buat semua yang singgah di sini..ampun kan segala kesalahan saya sewaktu berkomentar di blog sahabat2.... Semoga kita akan diberi kesempatan seterusnya sehingga bertemu Syawal...

"Andai ini Ramadhan yang terakhir buat ku.... Jadikanlah ia yang paling BERERTI.."

Jom KLIK untuk Join ~ Segmen : Nostalgia Ramadhan.....
Tinggal seHari Lagi...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman..alhamdulillah syukur sebab kita masih diberi kesempatan bertemu ramadhan..
Unknown berkata…
dtg singgah jenguk sini....salam ramadhan...
sal ya berkata…
bulan ni datang setahun sekali. entah bakal bertemu lagi di tahun akan dtg kita pun tak tahu. kena rebut setiap saat utk tambah bekalan kan.

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...