Ada Apa Dengan 29 September......?????????



Allahuakbar...
Setiap detik yang meninggalkan kita...
maka setiap saat, kematian kian menghampiri....

29 September 2011
Pulang dari sekolah 1.40 petang...
Sebaik memakir kereta di garaj saya bergegas menuju ke dalam rumah..
Hati menjadi cemas lebih2 lagi di luar rumah terparkir CCR251 dan CCT 9291..
Dalam hati tertanya2 kenapa pula alang dan ateh ada di rumah saya waktu2 begini..
Ingatan tiba-tiba melayang terkenang kan Pak Teh yang telah beberapa minggu terlantar di Hospital Besar KL...

Kaki laju melangkah menuju ke pintu sedang hati mereka-reka apakah sebenarnya terjadi...
Hairannya rumah saya sepi tak kedengaran suara ramai...
Tangan segera menguak sliding door..
Pandangan di dalam begitu gelap di penglihatan saya...
Beberapa saat kemudian......Tiba-tiba......
Suasana bertukar menjadi terang benderang...
diikuti dengan alunan lagu Allah Selamatkan Kamu...

Allahuakbar...!!
Saya tersipu2 memandang setiap yang ada di dalam rumah..
masing-masing tersenyum melihat wajah saya yang jelas terkejut dengan 'kejutan' dari en suami terchenta...
terlihat wajah-wajah ceria suami ~ Zulkarnaen , anak-anak saya ~ along dan Ain, ateh, abang teh, Alif, kak lang dan Hasya..
Rupa2nya inilah kerja en suami saya...
Cuba memberikan 'kejutan' di hari lahir saya yang ke........???????
Semakin tua diri ini...



Telah siap diatas meja kek dan juadah lainnya..
sungguh......saya benar2 tidak perasan saat bila dia merancang semuanya...
Rupa2nya sehari sebelum itu, en suami meminta bantuan ateh untuk menggorengkan mee..

Terharu ..
kerana sportingnya adik beradik dan ipar duai
bekerjasama dengan en suami dalam memberi kejutan ini...
Ina ..,walau agak lewat tetap datang membawa cara berlauk yg sangat lazat..
Alhamdulillah..
Terima Kasih pada semua..
Rasanya telah 2 tahun saya mengabaikan tarikh ini...

Tahun pertama..
saya dalam kesedihan dan kesayuan..
tahun ke 2..
pada tarikh ini saya begitu sibuk
menguruskan persiapan untuk menunaikan ibadah Haji...
Dan tahun ini ...
rasanya kenangan yang indah untuk saya abadikan dalam hidup ini...

Dalam perasaan terharu itu...
ingin rasanya saya menerpa dan memeluk en suami dengan penuh rasa kasih...
Saya tak pernah menyangka akan dirai sebegini pada tarikh ini..

Semoga iman saya juga akan ditingkatkan selaras dengan peningkatan usia ini...
lahirnya saya 38 tahun yang lalu diharap bisa memberi makna kepada insan sekeliling..
menjadi hambaNya, isteri dan ibu yang SOLEHAH..

Kek birthday ummi..

ATAU...
siapa tahu..,
mungkin inilah sambutan hari lahir terakhir buat saya...


********************************************************

Ulasan

cik ah / fatihah berkata…
selamat hari lahir "ummuainries"....
alhamdulillah....dikurniakn sebuah baitul muslim yg luar biasa hebat....
insan_marhaen berkata…
Syukran "cik ah"..Tingginya pujian itu...hehe...Alhamdulillah, miliki Baitul Muslim yg biasa2 aje sama seperti yg lain.... (✿◠‿◠)
LydSunshine berkata…
Sweetnya suami akak... Saya pun turut terharu.
bestnya dapat surprise.. :)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...