Itulah Sedangnya.... Suprise Saya.. :)

Salam Sayang semua....
Sedang berdikit-dikit menjejaki kembali umah kengkawan yang setia singgah di sini setelah bercuti 2 hari... Alhamdulillah segalanya berjalan lancar..Masing2 selamat pergi dan pulang dalam menjayakan Family Day warga SKUJ...Seronok, terhibur hati disamping memandang indahnya alam...

Bukan nak bercerita tentang family day.... Sekadar nak mengenang hari bersejarah sempena ulang tahun en.Zauj saya...Tercapai juga hasrat hati nak suprisekan beliau dengan 'cokelat cinta' hasil tangan Chic Na..  Terima kasih lagi sekali Chic Na kerana sportingnya melayani permintaan akak ni... Sangat berpuas hati dengan rupa dan rasanya... Sesiapa yang ingin mencuba boleh jengok ke blok beliau ni TheCoklatBlog ....Lepas ni boleh TERJAH, boleh order juga...


Secara sembunyi2 bermsg dengan chic Na..sebabnya Setiap kali tarikh2 istimewa dalam hidup saya ..saya sering saja menerima 'kejutan' yang kadang2 buat saya rasa terharu..salah satunya di SINI... Tapi saya pula selalu saja tak berkesempatan untuk melakukan seperti itu buat en zauj saya.. Sekadar meletakkan something untuknya dibawah bantal yang kemudian saya berpura2 memintanya mengambilkan bantal untuk saya..atau saya letakkan di dalam almari...bila dia membuka almari , akan terukir senyuman... hehe...

Hari itu Kebetulan along berombongan ke Kuala Lumpur...Saya bekalkan sedikit duit walaupun abahnya dah beri..Katanya dia teringin belikan sesuatu untuk abah..Kami berhubung di telefon...sebab along minta pendapat apa yang harus dibeli..

Manakala Coklat tiba tepat pada tarikhnya..bertemankan sebiji chesee kek... semuanya bermula selepas solat jumaat...

Tadaaaaaa....!  coklat cinta...
Tepek sekali lagi gambar coklat ni..tapi yang ni dah hilang satu love , Ain dulu2an lagi mencukai nya...
Kali ni berjaya saya buat beliau rasa terharu... Kami potong kek tiga beranak tanpa along...Seadanya, sambil menjamu selera dengan bakso..Coklat saya simpan semula dalam peti sbb nak makan sama2 dengan along malam nanti..Walaupun Ain sebenarnya dah tak sabar nak merasa coklat tu.....Tiba2 kipas dan lampu terpadam.. Laaaa...black out rupanya..Memang sangat2 suprise.. Mujur bukan waktu malam...Tapi dalam rumah jadi suram tanpa lampu..Tak kesah la.....

Malamnya along balik dari rombongan..sampai2 dlm rumah setelah bersalam2an...Along tetiba menghulurkan kotak comel sambil mengucapkan selamat ulang tahun untuk abah...Abah terharu lagi la tu buat dek anak... :)

Pandai pulak along memilih..

Kali ni keluarkan coklat dari peti  untuk kami makan  sama2 kebetulan anak buah , Alip dan Syafiq pun ada... Jadi rezeki ramai la...Tak sanggup nak tengok satu persatu  love masuk dalam mulut dorang..

Baru perasan along balik dari rombongan tak hepi...
Nape  pulak along...orang balik dari rombongan ceria...?? Along..along.... rupanya along sangat2 ralat sebab takde belikan sesuatu untuk ummi...''Along sebenarnya nak beli sesuatu untuk ummi tapi tak sempat''
...Alahai along..along selamat pergi..selamat sampai kat rumah semula ummi dah cukup2 syukur..Ummi tak kisah pun along tak bawa apa2 untuk ummi ni...Along bagi pelekat peti ni pun ummi suka sangat2..hehe...Along saya ni....mudah sangat terusik hati...Bila saya cakap macam tu baru dia nampak nak ceria....
Pelekat peti yang ada dinasor tu buah tangan dari along untuk saya...Dah selamat melekat kat peti pun...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Aisy Nasiha berkata…
So sweet..xsabar nk tgu anak anak besar, blh celebrate bday mcm ni juga..cheese kek, coklat n hadiah, tentu suami akak rasa gembira celebrate bday thn ni. Happy birthday.
Si Matatajam berkata…
Sweetnya surprise...Bila la M nak dapat camtu..hi hi..dok berangan sat...hu hu...errr..hepi belated besday..
Jahirah berkata…
seronoknya baca....tumpang gembira...hehee along peka dgn perasaan org yg dia syg tu...:)
yan's cottage berkata…
tumpang gembira lihat keluarga akak yang bahagia.....
Unknown berkata…
so sweet,..romantiknyer pasangan nie,....juga,..baiknya anak2 tu...bertuah ummi dan abahnya...
Suraya Baharun berkata…
sweet nye along..ingat kat umi dia..semoga kalian sentiasa bahagia..
are_lin@yu berkata…
wah cntik2..bab surprise ni pn ayu ska wt jgk..hihi
syiela berkata…
so sweet... tengah berangan juga berada dalam suasana meriah tu :)
LydSunshine berkata…
Along ikut rombongan sekolah ke? Pandai dia pilih tie utk abahnya.
Ira berkata…
waahhh..romantik sungguh.
bestt kalau ada pakatan camni. lampu pun sama2 berpakat, hehehe..
bila ada suprise camni, mesti jd kenangan.. :)
unsecretostory berkata…
Bestnya tengok coklat tue :D
Seronoknya kalaw aten dapat surprise coklat cemtu :)
lelamaisara berkata…
coklat cikna memang best...saya dah banyak kali order...heehhe...
coklat chicna mmg terbaekk la hiks
Chic Na berkata…
tumpang happy sebab surprise tu menjadi. hihi.. sweetnya along tu kak. berapa umur dia?
mama aryan berkata…
semoga kebahagiaan itu terus menjadi milik akak sekeluarga.. suka juga kalu dpt surprise mcm tu hihi
semoga berbahagia hingga akhir hayat kak :)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...