Engkau Tetap Menerima Walaupun Terkadang Aku Alpa..Syukur Ya Kholiq...

Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan. Terima kasih juga untuk setiap cubaan yang Engkau turunKan. Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Terima kasih kerana keluarga bahagia yang Engkau amanahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepada ku…. Tetapi terlalu sedikit pengabdianku terhadap-Mu. 
 
Aku berdoa semoga dengan bertambahnya umur ku pada tarikh ini 29/9/2012, diharap agar engkau berkatilah hidup ku, redhailah setiap perjalanan ku dan sihatkanlah tubuh badan ku. 
Agar dengan nikmat dan kurnia yg Engkau berikan itu, semoga aku dapat meningkat
kan lagi ketakwaan terhadap-Mu,Ya Allah...

Engkau tetap menerima walaupun terkadang aku alpa. Aku silap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besarnya kasih-Mu….Engkau tetap melindungi ku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemah ku datang. Aku tak pernah menafikan hak-Mu sebagai Khaliq walaupun terkadang terbuai dengan kesedihan yang amat perit.

Terima kasih ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untuk ku...
 Engkaulah Yang Maha Besar… Allahu Akbar!.. 
Peliharalah aku yang lemah ini agar terus berpegang teguh pada tali-Mu…

Amin Ya Rabbal-Alamin
 
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

QasehnyaRania berkata…
selamat hari lahir ;)

golek2 sampai sini..i follow dari tirana aduka ;)
are_lin@yu berkata…
nice dear..kekadang kita alpa..kasihNya xpnh krang trhadao kita kan..trma ksih ayt akak mngngatkan ayu jgk ;-)
izz iizza berkata…
rasanya belum terlambat nk ucap..selamat hari jadi..semoga sentiasa dilimpahi rahmat dn berbahgia dunia akhirat..:)
unsecretostory berkata…
Nice entry :')
Btw happy belated bufday yaa . May ALLAH bless you always dear . Insha ALLAH :D
Jahirah berkata…
selamat ulang tahun. semoga c'jai sekeluarga sentiasa dirahmatiNya...:)
sal ya berkata…
happy belated... semoga dibawah lindungan Allah SWT juga adanya.
Kak iman berkata…
cmne ai 2 g icity??bez x?
mama aryan berkata…
selamat hari lahir kak..hihi
baru sempat ucap nih..moga akak pjg umur,murah rezeki & ceria2 selalu
Suraya Baharun berkata…
Alhamdulillah...selamat hari lahir...semoga dimurahkan rezeki, dpanjangkan usia & sentiasa berada di dalam lindungan Nya...
IntaNBerliaN berkata…
selamat hari lahir.. moga sentiasa di bawah lindunganNYA..

*hubby dah pos hadiah tu pagi tadi.. normal pos :-)
Fiza Rahman berkata…
Happy belated birthday. Suka entry ni. Susunan ayat yg cukup bermakna.

Smoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberikan kesihatan yg baik & semoga hidup diberkati duni & akhirat.
alamak saya terlepas la birthday akak. huk3

selamat hari lahir kak! moga diberi kesihatan yang baik oleh-Nya, panjang umur, murah rezeki :)
syiela berkata…
selamat hari lahir kak.. moga di murahkan rezeki serta di beri kesihatan yang baik
Si Matatajam berkata…
Selamat Hari Lahir CJai..Moga Allah panjangkan usia untuk bertemu Ramadhan akan datang supaya CJai dapat lipat gandakan amalan untuk bekalan di akhirat kelak..Dan moga dimurahkan rezeki...
selamat hari lahir.alhamdulillah Allah bagi kesempatan panjangkan 1 tahap lagi umur..insyaallah boleh beramal lagi padaNya..semoga Allah melindungi kita dengan perkara2 baik dengan taufik dan hidayahnya.amin
TiranaAduka berkata…
syukur ta dpt singgah sini walau tlepas entry sis

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...