Cuak Seketika..


Alhamdulillah segalanya kembali normal....

^
^
^
Ada apa dengan statement di atas tu ye...
Begini ceritanya...
Dalam pukul 11 malam ,selepas terjaga dr tidur dek kerana keadaan kesihatan yang kurang memuaskan.. saya mengisi ruang masa duduk di hadapan lappy.. Hajat hati ingin menyambung kembali n3 yang tersadai di dalam draf...Tapi bila log in, malangnya blog saya tak ditemui..Haish..! Terkejut dengan kenyataan itu..saya cuba berulang kali..tapi setiap kali itulah dinyatakan blog saya telah diremove..... Cuaknya rasa... terbayang kembali catatan2 dan nukilan2 yang telah dihasilkan di dalam blog ini... Saya tak akan mungkin mampu menulis dan mencatat kembali sekiranya blog ini 'ghaib'...

Saya check semula kotak email.... pukul 9.49 malam masih menerima komen daripada rakan blogger..Komen terakhir yang diterima adalah dari Aisah Jahirah  yang mengomen n3 Alkisah Seorang Penjual…Maknanya dalam tempoh waktu tu blog saya masih dilihat oleh rakan-rakan...

Dalam keadaan hati yang berdebar saya cuba bertenang..mengadu pada cik abang yang juga sedang mengadap lappy... Sangat2 kebetulan pula, en zauj  punya seorang rakan yang ada kepakaran dalam bidang ini..Saya menanti hasilnya dalam debaran...dan Alhamdulillah Allah permudahkan urusan. setelah digodam oleh yang pakar akhirnya blog saya ditemui kembali... Terima kasih Ya Allah..Terima kasih tak terhingga saya pada en.zauj tercinta dan en.jaguhinternet..Tak terbalas budi anda..

Menurut En.jaguhinternet ada yang cuba masuk ke blog ini..tapi disebabkan password yang digunakan itu salah maka en google telah menyekatnya..Wallahualam..saya pun tak pasti , sejujurnya saya zero dan tiada kepakaran menjejak punca ianya terjadi..

Kalau lah blog ini terus ghaib..mungkin saya tak akan berblog dalam masa terdekat ini...Barangkali saya perlu mengambil masa untuk kembali membina tapak baru......

Akhir Kalam..Hayati kata2 di atas ..Renung2kan dan selamat beramal..
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Acik Erna berkata…
assalam c'jai..sekarang ni macam2 kan bukan blog je..fb dan email pun ada yang cuba godam..sampai sekarang email acik masih tak boleh buka,,sebab belem bertemu yang pandai untuk membantu acik.
Umialya berkata…
kdg2 blogspot ader masalah, jgn risau, Insya Allah ia takkan hilang kecuali digodam dek anasir2 negatif.
Khalilah berkata…
Alhamdulillah nasib baik dapat balik blog:)Semua ditulis dgn hati dan minda untuk tempoh yg sgt lama, mestilah syg...:)Sy bru je nk cube2 syg blog sendiri.
inazamri berkata…
akak dah 3 kali terkena.pertama kali tu cuak la jugak.pastu tukar pasword ada balik la.tp yg terbaru..bukan je blog kena remove tp email gmail pun tak boleh bukak.pastu baru la tau cara..google mtk kita buktikan age 13 keatas...so akak pun attachkan la lesen memandu coz kt situ ada kita punya tarikh lahir bagai.tu pun cari2 kat blog rakan2 yg penah kena.ic or kad kredit utk jdkan bukti pun boleh.selang 3 jam back to normal.kalau tak dorg reply amik masa smggu katanye.
lelamaisara berkata…
saya pon pernah kena mcm tu...nasib la dapat balik blog saya mase tu..:)
fieda berkata…
blogspot mmg mcm tu..maklumlah yg free kan..hehehe
Tie HT berkata…
tapi kalau ada recovery info maybe mudah nak dapat balik blog kita..bagus jugak blogger.com protect camtu cuma kita kena bagi recovery info mcm no handphone or emel kan..saya penah kena sekali, mmg cuak..
Marsita Yahya berkata…
Nasib baik ada ye....
blogspot kdg2 mmg problem sikit...tp nasib xder apa2 kan
Si Matatajam berkata…
M pun pernah kena tapi lps verify apa yg patut Nasib baik dapat balik..
TiranaAduka berkata…
ta baru2 dpt email dari goggle..katanya act ta ada di buka di german dan spain.pelik gak. Ta kt malaysia je.sapa yg buka kt sana.cepat2 ta tukar pasword
Jahirah berkata…
bila baca rasa risau jugak...mungkin ke depan saya pula yg kena...ada yg sarankan,password elok panjang sikit dan gabung huruf dan nombor.ada juga yg saran suruh kerap tukar password.apapun Alhamdulillah blog ni dpt diakses seperti biasa...

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...