Alhamdulillah..Anak Dara Ummi..

Setiap kali Ain nak masuk toilet  selalu jer nampak dia tadah tangan kemudian dengar suara dia  membaca doa masuk tandas.... Tapi pagi ni bila tengok Ain selesai mandi, pastu mengadap pintu toilet sambil baca doa keluar tandas, terdetik sesuatu dalam hati ummi ni.... Alhamdulillah... Nampak dah berjaya saya membudayakan dia untuk membaca doa setiap kali masuk dan keluar tandas... Doa tu memang saya tampal di pintu untuk memudahkan anak2 membaca nya..Yang Si Ain ni pulak kalau baca doanya siap dengan makna sekali....

Ini baru sedikit...banyak lagi doa2 harian yang ingin diterapkan pada anak2 supaya ianya menjadi  amalan dalam kehidupan... Mudah2an hidup ini walau tak sesenang mana tapi jika ada keberkatan akan sentiasa cukup dan tenang...

Cuma saya ralat sedikit..bila Ain dah mula ingat2 lupa dengan  10 hadis pendek yang pernah dihafalnya ketika berumur enam tahun tempohari.. Saya perlu buat sesuatu..perlu ingat kan dia kembali.... Sayang rasanya kalau terus terlupa..Sebab anak2 diperingkat umur begini masih mudah untuk menyerap dan menerima sesuatu pembelajaran di sekeliling mereka...

Semoga putera puteri saya dan permata hati anda juga akan menjadi anak2 yang soleh dan solehah, mujahid dan mujahidah dalam menegakkan TAUHID...

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Marsita Yahya berkata…
Alhamdullilah...semoga jadi anak yang soleh...
CHE ROSSLI berkata…
Assalamualaikum. Laman xbertandang dekat kebun cikgu zai ni. Banyak dah hasil. Ilmu telah tersebar luas. Moga bermanfaat.

Remark: Kirim salam dekat Ain.hehe. peace no war.
Unknown berkata…
waaa, kecik kecik dah hafal hadis, saya yang dah besar ni masi nak menegnal diri ini.
Unknown berkata…
waaa, kecik kecik dah hafal hadis, saya yang dah besar ni masi nak menegnal diri ini.
IntaNBerliaN berkata…
alhamdulillah... seronok saya baca entry ni.. anak yg baik :-)
Unknown berkata…
mg jd anak solehah
Tanpa Nama berkata…
alhamdullilah ye!
syiela berkata…
alhamdulillah suka saya baca.. moga terus jadi anak yg soleh
hnahdy berkata…
lentur buluh biar dari rebungnya :)
mama aryan berkata…
bagus akak buat mcm tu,saya bole buat juga kat rumah ni..
Jahirah berkata…
seronoknya dengar...dr kecik dah hafal doa harian dan jadi kebiasaan...moga dia jadi anak yg solehah...:)
Jahirah berkata…
seronoknya dengar...dr kecik dah hafal doa harian dan jadi kebiasaan...moga dia jadi anak yg solehah...:)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...