Makin Kau Seru, Makin Dekat

Bila berjaya, ramai bersama.
Bila jatuh, berseoranganlah kita.
Bila berduka, bersendirilah kita.
Bila sakit, tiada sesiapa kecuali kita.......

Betul akan ada yang sudi menemani.
Tapi sementara, metaforanya:

Hari pertama, kekal setia.
Hari kedua, mula penat.
...
Hari ketiga, masih cuba bertahan.
Hari keempat, mulai bosan.
Hari kelima, mulai meluat.
Hari keenam, sudah tak tahan.
Hari ketujuh, "ah sudahlah! kau sedihlah sorang-sorang!"

Allah tidak pernah meluat.
Makin kau seru, makin dekat.

Salam Sayang semua...

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
gd one, KA Like !
Tie HT berkata…
as salam

betul la kak..pengalamn hidup byk mengajar diri :)
like 10 kali=)ak der fb like dlm blog jerlah..hehehe

baetul hanya Allah maha berkuasa..makin kita dekat makin rasa sayang=)
Si Matatajam berkata…
Walaupun org lain menjauh, namun Allah tetap dekat ngan kita seandainya kita dekat dgnNya.l
Unknown berkata…
Allah tidak pernah bosan dengan hambaNya...kita kena ada usaha utk mendekatkan diri kpd Allah
mama aryan berkata…
betul tu kak..Allah xkan lupakan kita
setuju! Allah takkan bosan dengan hambaNya :)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...