Pakcik Bawa Bot VS Profesor

Seorang profesor menaiki boat seorang pak cik ke sebuah kampung di pedalaman...

prof       : pak cik pandai membaca tak?
pakcik  : maaf la nak, pak cik tak pandai...
             membaca
prof      : rugi! pak cik dah hilang separuh
            kehidupan sebab tak pandai membaca.
prof     : pakcik pandai menulis tak?
pakcik : maaf la nak, pak cik tak pandai menulis.
prof    : rugi! pak cik dah hilang separuh
            kehidupan.
pakcik :(pandang atas sambil berfikir) tadi separuh ini separuh maknaya aku dah tak ada
            kehidupan lah sekarang tapi aku masih boleh bawa boat ni...

Kemudian boat pun bocor, air melimpah masuk kedalam dan hampir tenggelam...

pakcik : prof pandai berenang tak???
porf    : saya langsung tak pandai berenang!
            tolonglah saya
pakcik : rugi! prof akan hilang seluruh kehidupan sekarang!...

~~ JANGAN ANGKUH JIKA KITA BERADA DIATAS~~
- INGATAN BUAT DIRI SENDIRI -

❤ {:-)≈ ﷲ INSYA ALLAH ﷲ (<: data-blogger-escaped--="-" data-blogger-escaped-center="center">

Cer KLIK gambar bawah ni......SUPRISEEEEEEEE...!

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Chic Na berkata…
menarik. pengajaran berguna disebalik cerita ni. :)
IntaNBerliaN berkata…
suka perbualan ni... menarik utk kita sma2 pikirkan..
IntaNBerliaN berkata…
suka perbualan ni... menarik utk kita sma2 pikirkan..
Mommy_ima berkata…
kesian pakcik..mesti sedih bila prof tu ckp die dah hilang separuh kehidupan.. :p
tiap orang ada kelebihan & kekurangannya :)
are_lin@yu berkata…
tahu tak pa..setiap orng ada klbihan dan kekurangna masing2
Jahirah berkata…
riak lagi...huhuu kan dah kena balik.
Suraya Baharun berkata…
betul2 memberi peringatan & pengajaran..
mama aryan berkata…
peringatan utk saya juga..
QasehnyaRania berkata…
Menarik
jgn pndg rendah pd org lain walaupon tak setaraf
semuanya sama saja
menarik untuk dikongsi kak..nurul juga banyak kelemahan dlm penulisan.sah2 bukan cikgu juga..hehe

memang Allah jadikan manusia dengan bakat masing2 dan ada kelemahan barulah saling melengkapi.kalau semuanya pandai susah juga..kalau semua jadi professor,siapa nak jadi pengutip sampah nnt dunia bau busuk..siapa nak tangkap ikan nnt tak merasa kita ikan..mcm2lah saling melengkapi..

tak layak kita nak judge org..hanya Allah maha berkuasa
syiela berkata…
Semuanya sama.. tak perlu memandang rendah pada yang lain

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...