Bayangkan Dunia Tanpa Waktu dan Masa.

Apa kelebihan masa?
Mengapa ada waktu?
Bayangkan dunia tanpa waktu dan masa.

Apa waktu sembahyang? Kelam-kabut
Apa waktu nak pergi kerja? Kelam-kabut...
Bila nak berpuasa? Kelam-kabut

Masa diwujudkan untuk manusia mempunyai waktu tertentu untuk melakukan sesuatu
- untuk memudahkan urusan seharian.

Begitu juga agama 
-manusia tidak boleh hidup tanpa panduan
- jikalau setiap benda yang dicipta manusia ada manual penggunaan, 
mana mungkin Allah mencipta manusia tanpa meninggalkan panduan untuk diikuti.

Cuba fikir sejenak. .


~Auto Publish~
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

sal ya berkata…
berfikir... T_T
mama aryan berkata…
sedang berfikir..moga tak ditinggalkan masa dgn sia2
shida berkata…
kesimpulannyer...
tepatilah masa...:)
~~
Ros berkata…
Assalamualaikum,

Betoi tu..Allah dah ciptakan segala galanya yang terbaik buat hamba2nya dan Allah tu maha adil,cuma kita ja kadang2 tu terlalai...
Masya berkata…
kalau dalam dunia ni takde masa mau xde siang malam juga kan.. kan payah tu...
Jahirah berkata…
mesti manusia xde matlamat dlm hidup...xde disiplin, kelam kabut...
Suraya Baharun berkata…
betul tu, masa tak kan pernah menunggu kita...
Unknown berkata…
hargai detik waktu yg berlalu jgn biarkan ia pergi begitu sahaja tanpa sesuatu yg baik..
gunakanlah masa sebaik-baiknya

kak tima kasih yer atas doa2 kk utk qalief
Tanpa Nama berkata…
pentingnyer masa tu kalau x mmg x bangun2 nk pi sekolah & pi kerja hehe
Reena Sidek berkata…
waktu dan masa jangan di persiakan... waktu dan masa yg berlalu tak akan kembali dan kita tak mampu mengejarnya... gunakan waktu dan masa yg ada sebaik2nya...
unsecretostory berkata…
Rasanya xbole hidup agaknya tanpa masa . mesti xterurus jadi nya -,-
LydSunshine berkata…
Tentang masa ni sebenarnya agak complicated nak cerita. Saya ada baca buku Harun Yahya berkenaan dgn Masa. Nak jelaskan kat sini macam terlalu panjang. Tapi menurut Harun Yahya, masa itu hanya sesuai perkara yang halusinasi. Ala.. cemana nak cakap ye.
Ira berkata…
mmm... mcm mana ye kalau dunia tanpa masa.
Si Matatajam berkata…
Entry ni mmg buat M berfikir sejenak...mmg tak terurus rasanya kalau tanpa semua tu..
IntaNBerliaN berkata…
masa tu sgt penting...

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...