'ana Rasa Dunia Ni ana Yang Punya'

Nak share satu benda yang cukup simple.... Ini sesuai untuk suami isteri sahaja ye..

Suami pegang tangan isteri, dan letak kat pipinya..

Isteri : Abangg, kenapa?
Suami : Abang nak beritahu, abang sangat bertuah jadi suami sayang.
(Lalu dikucup tangan isteri, senyum pandang wajah bidadarinya itu)

 Perkara sesimple ini jika suami buat pasti isteri rasa dunia ini dia yang punye! :)

Percayalah..! Jika kita selalu praktikkan perkara2 'mudah' macam ni , Baitui  Muslim kita sentiasa rasa seperti di tahun pertama perkahwinan.... Rajuk dan  tangis itu adalah asam garam dalam berumahtangga.. Ia sebahagian dari perisa sebagai  penyedap rasa....

 Isteri cium tangan suami perkara biasa kan...

Tapi saya yakin..pasangan suami isteri sekarang ramai yang dah buat perkara2 simple macam ni dalam rumah tangga..heeheee...Malah, kalau 2,3 hari suami tak kucup tangan isteri rasa janggal pulak kan.. Rasa macam ada yang tak kena je...Berbeza denga cara mak dan ayah kita dulu..kan... Rasulullah sendiri seorang yang bersifat romantik tau... Cari lah, galilah kisah2 baginda dengan isteri2... Baca ... Pasti kita rasa baginda seorang zauj yang sangat2 SWEET...

#Kalau tetiba suami buat macam ni..isteri jangan kata suami buang tebiat..
#saya pulak kalau nak pergi kerja, salam dengan en zauj ...lepas saya cium tangan dia kemudian dia pulak cium tangan zaujah nya ni...  :).... heeeee....
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Fiza Rahman berkata…
So sweet. Sronok klo dpt somi yg selalu buat mcm tu.
Ira berkata…
sweetnye.. kalau la en suami saya buat camtu, mesti hati saya berbunga2 sepanjang hari..
Jahirah berkata…
org yg tgk pun rasa sweet je kalau laki bini macam tu...:)
mama aryan berkata…
sweetnya akak..saya ni kurg romantiklah kot balik kang buat kat en.azmi.mau dia kata saya yg buang tebiat..hahaha
mama aryan berkata…
sweetnya akak..saya ni kurg romantiklah kot balik kang buat kat en.azmi.mau dia kata saya yg buang tebiat..hahaha
Unknown berkata…
Dalam rumah tangga, ada seorang penasihat. Walaupun kadangkala peranan penasihat ini tak sangat berpengaruh, sesekali ia mengusik hati untuk berkata: "iye tak ye juga" Dan akhirnya kita berubah sedikit demi sedikit.

Dia ialah Cik Isteri :)
Si Matatajam berkata…
Selalu jugak praktik.hi hi..sweet kan..
IntaNBerliaN berkata…
saya normally lps sy kiss tgn hubby, hubby xda pulak kiss tgn saya tp kiss pipi saya adalah.. :-)
IntaNBerliaN berkata…
saya normally lps sy kiss tgn hubby, hubby xda pulak kiss tgn saya tp kiss pipi saya adalah.. :-)
Unknown berkata…
hihiihih....adalah..rahsia...kehkeh...
aizu's life berkata…
mmg sweet kak..
xyh cium tgn pn xpe.. b4 g kj die rangkul kite pn dh rs ckup bahgia..
sy ada buku pasal Layanan Rasulullah pd para istrinye.. mmg best kak.. tp xtau la tajuk sbnr dia. nnt org cek :)
Alhamdulillah kaka husband wani mmg buat mcm tuh hehehe
insan_marhaen berkata…
kalau wanie tak perbetulkan ejaan tu pun akak faham mesti typo perkataan kaka tu..heheeee
Suraya Baharun berkata…
husband su pun selalu buat cam tu...dia memang seorang suami yang romantik...Alhamdulillah...
Acik Erna berkata…
c'jai.sama la kita..cum acik terbalik pulak..dia cium pulak tangan acik dulu masa bersalam kemudian baru acik he he..dah bertahun2 dia buat camtu..bukan acik suruh pun..tak sempat acik nak cium tangan dia dulu..
Chic Na berkata…
ok tutup mata. tak baca. sbb belum kawen. hehe..

c'jai tgk sini tau. pape PM kat sini k. TQ. https://www.facebook.com/cikna.chocolate
Kak iman berkata…
bhgia...itu sebenar2nya bahgia..
cewah2 iman plak over dos.iman nk amik butir2 resepi tok msa akan dtg nh
insan_marhaen berkata…
syukran chic na, responnye....
LydSunshine berkata…
Sweetnya.. Bahagia kan bila selalu buat mcm tu. Semoga kebiasaan ini akan berkekalan ke akhir hayat.
Tanpa Nama berkata…
beruntunglah kalau dpt hubby yg cam ni hehehe
mayangbakingmadness berkata…
hai salam kenal dari bloglist KESUMA ANGSANA, done follow, hit me back ya
TiranaAduka berkata…
tiap kali balik umah.. ta peluk istri ta. Masa tu anak2 shibuk nak peluk juga...

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...