Jom Kita Berpantun

Pisang emas you take belayar,
Masak sebiji on the peti,
Ilmu akhirat tak ramai nak belajar,
Ilmu dunia tinggi mana pun tak bawa mati.

Swing laju-laju,
Sampai on top the pohon sena,
Everybody wants to be maju,
Maju tapi lupa Tuhan apa guna?

If roboh the Kota Melaka,
Papan from Jawa we all dirikan,
Subjek dunia pakat skor belaka,
Bab agama semua cukup-cukup makan.

High-high termatahari,
Anak cattle mati tertambat,
Belajar agama untuk baiki diri,
Bukan untuk compare siapa hebat.

Push papan pull papan,
Keranji fruit in the perahu,
Ilmu akhirat don't you dok simpan,
Amal dan pass-pas kat yang tak tahu...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Tie HT berkata…
as salam..

nice pantun la..tapi ada a little bit rojak..komen ni pun dah macam rojak :)

salam aidil adha
Kak iman berkata…
salam kak..lama nyer xjengok sini dah chantek la blog akk...amboi2 pantun rojak mamak mne 2??tapi nsb smua kena
Unknown berkata…
rojak pun sodap..heehehe...tempias nih...mg sampai maksud yg nak disampaikan
mama aryan berkata…
pantun versi baru ye kak..hehe yg penting ada pengajarannya kan
sal ya berkata…
ada pantun2 pulak ek?

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...