Telah Tiba....

Telah tiba....ye telah tiba saatnya , bila dijemput tak lewat sedetik bahkan sedetik juga tak akan terlebih.... Itulah KEMATIAN....Segalanya hanya pinjaman...Mata, tangan, kaki, bahkan seluruh anggota badan itu sekadar pinjaman untuk dalam beberapa waktu cuma...

Al Fatihah buat seluruh keluarga Kak Lang (kakak ipar) atas kehilangan abang long lewat malam tadi....Ariffin bin Othman, telah dijemput kamu ke sisiNYA.. Meninggalkan keluarga..dengan penuh kesedihan melepaskan mu..

 Jenazah telah selamat diurusi pagi Jumaat ini dan disempurnakan di Pusara Damai..Di situ juga jasad puteri kecil saya, Aisyah disemadikan... Semoga selamat di alam sana...Pasti kita bertemu tatkala Telah Tiba waktunya nanti...Kami  pasti...ye sangat pasti...pasti akan menyusul kalian.....

“Katakanlah sesungguhnya kematian yang kamu semua melarikan diri darinya itu, pasti akan menemui kamu, kemudian kamu semua akan dikembalikan ke zat yang Maha Mengetahui segala yang ghaib serta yang nyata.”

(Surah Jum’ah ayat 8 )

Mati itu pasti…cuma bila, di mana, bagaimana, kenapa ..... yang membezakan segalanya…

Sudah bersediakah kita???


KembaraHati : Tiba2 terkenang pada arwah ngah (abang saya) yang pergi meninggalkan kami ... Perginya sangat mengejut .... saat arwah Ai'syah 7 bulan dalam rahim saya... Macam mak juga ..buat kami rasa terpana...

Jadi..??? Al Fatihah untuk ibu bapa , anak, adik beradik saya dan seluruh kaum muslimin muslimat yang telah medahului...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Ratu Hatiku berkata…
Takziah...Alfatihah..Semoga roh mereka d tempatkan d kalangan orang2 yg beriman..Amin
sal ya berkata…
datangnya tidak ketahuan bila. bersediakah kita? sam[ai bila pun kita ckp takkan bersedia kan? Ya Allah... tetapkanlah kami dlm agamaMU.
Cik Ai berkata…
al-fatihah..
moga arawh ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.amin
Tie HT berkata…
as salam

takziah untuk famili akk
al Fatihah..moga ruhnya dicucuri rahmat..
makteh saya meninggal hari khamis..
TiranaAduka berkata…
masa kita akan tiba juga.
Si Matatajam berkata…
Al Fatihah.....Aaminnn..
mama aryan berkata…
salam takziah..al-fatihah utk arwah moga ditempatkan dikalangan org2 yg diredhai
al fatihah..dr Allah kita datang dr Allah kita kembali...semoga yg hidup terus mengerjakn suruhannya dgn baik..insyaallah

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...