SeNYuM JuMaaT ~ (✿◠‿◠)

Ada la sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki kereta. Dalam perjalanan si ibu membunyikan hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn
seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke?
Ibu : =,="

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Aisy Nasiha berkata…
Sedang baca sambil senyum...smoga senyuman dpt berikan ketenangan kepada semua yg membaca.
unsecretostory berkata…
Hahaa . Lembu saudara mereka jugak -,-
Hikhik :p
precious moment berkata…
penuh makna..lembu tu yang nak tergelak..hihi~ =P
Chic Na berkata…
memang tersenyum baca ni. :)
mama aryan berkata…
baca sambil tersenyum simpul nih.. mata jeling2 sebelah takut org kata senget lak,senyum sorg2 hihi
QasehnyaRania berkata…
dH sennyum..akak nmpak tak..hihi
mornink..dah sarapan ke??
are_lin@yu berkata…
hehehe senyum pagi jumaat ;-)
yan's cottage berkata…
nie memang senyum pagi jumaat la.....kelakar sangat.....
LydSunshine berkata…
Hahahaha... lawak2. Dermakan atok. Sampai hati dia.
hahaha jujur sungguh jawapan n pertanyaan..nak2 yang atok2..mau tak derma atok g umah org tua sbb atokpun dah tua..kesian atok
Tie HT berkata…
as salam

hehe, memang lucu la..kendur sikit urat stress.. :)
Suraya Baharun berkata…
hahahaha...gelak sorang2...
ni bukan setakat senyum, tapi gelak terus :)
sal ya berkata…
yg bawah tu dah biasa baca. tapi yg atas tu mmg kurang asam punya cucu.
aizu's life berkata…
org dh baca kat fb.. cucu yg hampeh + emak yg blur.. hhehehe

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...