Kisah kesyahidan Abdul Hadi di sempadan Gaza-Israel pagi semalam(Jumaat).


Kisahnya bermula selepas Abdul Hadi Qadih sedang memasang bendera Palestin di tepi pagar batasan sempadan di Timur Gaza bersama rakan-rakannya, kemudian beliau didatangi oleh sebuah jip askar Israel keluar ke arah beliau dan mendesak beliau supaya tidak berbuat demikian.

Kemudian beliau berkata kepada askar Israel "Al-Jaabari di belakangmu"
dengan serta merta tentera israel itu duduk dan melepaskan tembakan tepat ke bahagian mulut beliau dan beliau disahkan syahid di tempat kejadian.

Inna Lillah Wa Inna Ilaihi Rajiuun.
(Ahmad Al-Jaabari merupakan Ketua Briged Izzuddin Al-Qassam yang syahid ditembak peluru berpandu Israel pada hari pertama kejadian)

Sumber:
GNN melalui Aman Palestin Mesir
-------------------------------------------------------
Namamu terus mekar wahai Al-Ja'bary dan syuhada' lain.

Sumber

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Tie HT berkata…
as salam

gencatan senjata dah dicabuli..memang Israel laknatullah...moga Allah selamatkan bumi Palestine dan umat muslimin sekelian
Aleyn berkata…
Innalillahiwainnaillaihirajiunn.....Semoga Allah S.W.T hancurkan kaum Israel dari muka bumi ini...
Unknown berkata…
insyaAllah...semoga Allah tempatkan dia dikalangan yg terpilih......
israel latnat tu tak puas hati lagi......
Unknown berkata…
innalillah, semoga di tempatkan dengan orang orang yang beriman.
TiranaAduka berkata…
terlebih dahulu ta hadiahkan al-fatihah buat saudara kita.
mama aryan berkata…
moga aman bumi palestine...dan al-fatihah utk yg terkorban

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...