Sebenarnya Allah Yang Beri....

ALLAH bagi kita sihat,
jgn kata UBAT bagi kita sihat..
ALLAH bagi kita kaya,
jgn kata DUIT bagi kita kaya.....
ALLAH bagi kita kenyang,
jgn kata MAKANAN bagi kita kenyang..
ALLAH bagi kita hilang dahaga,
jgn kata AIR bagi hilang dahaga..
ALLAH bagi kita pangkat,
jgn kata MAKHLUK bagi kita pangkat..
ALLAH bagi kita pandai,
jgn kta USTAZ/USTAZAH bagi pandai..
ALLAH bagi kita bantuan,
jgn kata MAKLHLUK yg bagi bantuan..(makluk hanya asbab)
ALLAH bagi sampai disuatu tempat,
jgn kata kederaan kita yg bagi sampai..

~:: SAHABAT SEMUA...MARI KITA BUANG SEMUA SYIRIK KECIL INI..
KITA TANAM YAKIN SUNGGUH2 HANYA PADA ALLAH..
BERSANGKA BAIK HANYA PADA ALLAH...
MAKHLUK TIADA KUASA..ALLAH SAHAJA YG MAHA BERKUASA...~::
~sebagai peringatan & renungan bersama~
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

mama aryan berkata…
terima kasih atas ingatan ini kak..kdg2 kita tak sedar pun kan..moga2 dijauhkan dari semua ini hendaknya
QA's ~ mamapapa berkata…
terima kasih,..peringatan yg sgt2 bermanfaat..jom sama2 kita tarbiyahkn diri :)
Ira berkata…
semoga kita sentiasa ingat bahawa segalanya adalah dari Allah.. :)
Jahirah berkata…
hanya perkataan tp terpesong maknanya.....tq kak ingatkan...:)
Asmar Arafad berkata…
Terima kasih kerana sudi sharing, kadang2 manusia alpa
Tie HT berkata…
as salam kak

haah kak..semua tu asbab je kan kalau bukan kerana izin dari Allah kita tak dapat nikmat darinya..mekasih kak :)
Chic Na berkata…
semuanya dengan izin Allah kan kak. :)
Tanpa Nama berkata…
tq ingat mengingatkan ye
Unknown berkata…
insyaALLAH....moga kita semua terlepas dr melakukan syirik kecil ini..amin
sal ya berkata…
betul tu. setuju sgt.
Aisy Nasiha berkata…
Allah yg berkuasa atas segalanya.. Kalau kita lupa Allah, tu yg bawaa kemudaratan

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...