Gambar Yang Bercerita

Muhammad adalah merupakan seorang abang kepada Abdur Rahman Majdi Naim yang telah terkorban. Ketika mereka bermain-main di sebuah jalan seperti biasa kanak-kanak bermain tiba-tiba mereka diletupkan dengan roket pesawat perang Israel yang akhirnya mengorbankan adiknya yang disayangi Allah.

Akhirnya tinggallah Muhammad seorang diri meratapi hari pengebumian adiknya membawa bersamanya sebuah kenangan bersama adik tercinta di jalanan Gaza bermain bersama sebagai sebuah keluarga buat kali terakhir.


Sumber:
GNN melalui Aman Palestin
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Chic Na berkata…
sedihnya. semoga syurga menanti adik abdur rahman.
CHE ROSSLI berkata…
Ya Allah, Kami hanya mampu mengharap kepadaMu untuk rakyat-rakyat Palestine
TiranaAduka berkata…
salam sis c'jai./
Satu cerita yg bagus sis..
Unknown berkata…
sebak hati baca cerita nih. kejam betul israel nihh,
Si Matatajam berkata…
Sedihnya....Ya Allah lindungilah anak2 di palestin..
Tie HT berkata…
as salam

bilalah semuanya akan berakhir..sampai kiamat ke..moga mereka dilindungi Allah sentiasa..sedih
mama aryan berkata…
sedihnya...syurga lah tempatnya
Unknown berkata…
sedihnya... semoga mereka bertemu disyurga nanti......

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...