JIKA AKU JATUH NANTI...

Untuk Kalian Sahabat2 ku Yang Kusayangi..
Walau Kita Hanya Dipertemukan Melalui Dunia Maya ini.
Tapi Sungguh Kalian Sangat Bererti....
Sahabat ku Inilah Permintaan ku...
Jika Aku Jatuh Nanti, Bantulah Aku Untuk Bangun.
Ubati Luka ku Dan Hapus Air Mata ku.
Jika Aku Lemah, pimpinlah Langkah ku Dan Tersenyumlah Untuk ku.

Jika Aku Buta, Bimbing Langkah ku,Terangi Mimpi ku Dan Ajaklah Aku Berkreasi.
jika Aku Bersedih,Tunjukan Kebahagian Pada ku.
Ajarkan Aku Tersenyum Dan Tunjukan Ceriamu Pada ku...

Tapi,Sahabat ku...
Jika Aku Mati
Janganlah Bersedih
Janganlah Kecewa
Janganlah Terluka...
Kerana Aku Takkan Mampu Lagi Terbangun Untuk Menghapus Perihmu...

Sahabat ku,,,
Aku Berjanji unTuk Tetap Hidup Dalam Hati Kalian,
Sampai Kalian Sendiri Yang Akan Menghapus Nama ku Dari Hati Kalian....
Sahabat ku, Maafkan Aku Jika Aku Sering Melukai Hati Kalian.
Dengan Kata2 ku,Tindakan ku Dan Apapun itu...

Tapi Sungguh Aku Sangat Menyayangi Kalian.
Untuk Sahabat2 ku Terimah Kasih Atas Nasihat2 Kalian Untuk ku..
Dan Untuk Sahabat2 ku Semua Yang Tak Bisa ku Ucapkan Namamu Satu Persatu.
Sungguh Aku Bahagia Mengenali Kalian.
Semoga Allah Mempersatukan Kita Di Jalan ini.
Jalan Da'wah,Jalan Islam Yang Kita Cintai Sampai Ajal Menjemput Kita.

Meski Jalan ini Penuh Duri,
Meski Jalan ini Penuh Perih Yang Tak Terperih.
Meski Jalan ini Kadang Terlampau Sulit Kita Lalui...

Tetapkan Izzah Dalam Diri...
Kuatkan Ghirah Dalam Hati...
Allah Kan Selalu Menemani...

Salam Cintaku Buat Kalian...
Cinta Kerana Allah...
Sahabat ku,
Tersenyumlah........... ^_^`

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Aisy Nasiha berkata…
pertama sekali, bersyukur dpt kenal walaupun kita kenalan maya.. Dan saya doakan akak sentiass sihat, dirahmati Allah dengan kehidupan yang baik... Jgn diduga dgn jatuh atau masalah yang tak boleh diatasi ye...
Ibuhani berkata…
Walau sahabat di alam maya.....bersahabat krn Allah, itu sudah memadai. Kalau jumpa kt mana2 tegurlh. Mn tahu satu hr satu ketika Allah mempertemukn kt secara tdk disangka. Smoga ukhwah kt berpjgn.....do take care!
mama aryan berkata…
Salam kak..sayu lak rasa hati baca tulisan akak ni.saya rasa gembira kenal akak walapon hanya didunia maya ni,banyak tulisan2 akak yg memberikan manfaat,insyaAllah selagi diizinkan Allah saya harap persahabatan ini akak kekal selamanya..
semoga akak terus tabah mengharungi hidup ini,moga saya juga akan tabah seperti akak juga..
Chic Na berkata…
sedihnya.. InshaAllah kak. persahabatan yg terjalin ni akan kekal sampai bila2. walaupun tak pernah jumpa. :)
Suraya Baharun berkata…
terharu pulak...sayu je baca...insyaAllah..kak..sama2 la kita..
LydSunshine berkata…
Terharunya... bila tgk gmbr 4 sekawan madagascar tu rasa mcm boleh relate dgn sajak tu.
terharunya tetiba sebak..kak..insyaallah kita sharing sama2 kay..semoga UKHWAH kita teruss terjalin..
are_lin@yu berkata…
ingt mengingati sesama kita ;-)
aizu's life berkata…
uwwaaa.. touching la kak, bc n3 kali ni..insyaallah, saling mengingati sesama kita..org suke berkawan ngan akak.. msra cm dh kenal seploh tahun.. pdhal kenal pn idak..
keep in touch ya :)
Tanpa Nama berkata…
moga jalinan persahabatan yg terjalin kekal even di alam maya ye
Ira berkata…
semoga persahabatan ini kekal selamanya.. terima kasih kerana sudi bersahabat ngan ira.
Tie HT berkata…
as salam

indah puisi bermakna ni..saya terus terkenang arwah sahabat saya yg pergi bulan 7 dulu...arwah pun bloger juga..al Fatihah
azievee berkata…
Sayu lak baca entry cjai nie...semoga persahabatan terjalin berkekalan
Tanpa Nama berkata…
he he suka2 tq share ye
sama2 kita ingat mengingati. terima kasih kak :)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...