Kucing Mamam Deroyan..


Musim2 deroyan ni membuatkan saya terkenang kejadian awal tahun ari tu...Balik kampung sebab nak makan buah durian... Takde dusun pun, cumanya kalau di kampung saya musim2 durian ni sepanjang jalan tu memang penuh orang menjual..yang musang queen king tak musang kingnya ade belake...

De saya pulak kalau musim2 buah ni macam lah dia berdusun sangat murah hati, berterawih mengajak adik - beradik datang ke rumah makan duriaan...sanggup beli berbakul nak bagi adik2 makan... Itu la kakak saya ....pengganti mak...

Kome kalu dah diajak tak menolak lalu..Menderu sampai depan rumah de..Bukan sekeluarga, berkonvoi lagi..Biasanya saya berkonvoi dengan family alang , ateh, Ina..
 
 

Ain pulak minat jugalah raja buah ni...Duduklah depan rumah de sambil cik abang-cik abang masing2 mengopek durian.. kami pulak sementara menunggu durian 'kucing tido' menyental buah moktan.....

Yang buat saya tertarik..dalam banyak2 kucing peliharaan De , ada sekor yang selera luar biasa.. Apa ye namanya..kalau tak silap saya Chemong ke ape...ye Chemong rasanya...
Alahaiii...Chemong ni kalau nak taunya minat makan buah durian...dapat durian macam dapat ikan...Tak percaya...? Tengok lah sendiri...
  •  



  •  



  •  



  •  



  •  



  •  


  •  
Kan......betul tak..?
 lagi...
dan lagiiii....
Allah Maha Berkuasa dalam menentukan sesuatu kejadian dan perkara...
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Unknown berkata…
sukanyer chemang dgn durian tu......
terbaik....

Cjai kena tag dgn remy.....kalau sudi join join sekali....
http://remyhazza-satuperjalanan.blogspot.com/2012/11/mega-giveaway-dari-wwwyanayassincom.html
hnahdy berkata…
amboi.. ini dah lebih. :P
Chic Na berkata…
seronoknya kenduri deroyan. huhu.. pandai kucing makan deroyan. ;)
Si Matatajam berkata…
Ha ha comelnya kucing tu mkn doyan..mmg x pernah tgk lg ni..
Aisy Nasiha berkata…
Ni sama dgn kucing nenek sAya... Suka tul mkn durian kucingnya.. Mayb sb sejak kecil tgl dgn nenek yg ada dusun durian.kg akak kat mana ni?
mama aryan berkata…
bestnya berkumpul ramai2 makan deriyan,moktan pun ada ha..
wah chemong tu..suke benor dia dapat makan deriyan ye..
Surainee berkata…
Wah seronoknya makan durian. Sue teringat masa mengandungkan arwah baby Shafiey masa tu gila sangat makan Musang King. Kalau tak, sue memang tak suka durian pasal kalau makan tu 2 haripun tak hilang baunya bila sendawa. Tu yang tak suka tu. Apa-apapun nak cuba buat durian crepe plak.
Ira berkata…
kucing pun suka makan durian..rugi la sape yg x suka makan durian tu.. hehehe..
Suraya Baharun berkata…
hehehe...berselera kucing tu...

kami 1 keluarga pun hantu durian, tapi skang durian dah tak ada musim dah..hari2 ada durian...hehehe...
Fiza Rahman berkata…
Sedapnya doyan. Saya ngan anak suka makan. 1st time tgk kucing makan doyan ☺☺
Tanpa Nama berkata…
he he kucing pown suka doyan ye,. KA x makan doyan ni hehehe
LydSunshine berkata…
Bestnya De akak. Berkumpul ramai2 memang best la. Time ni macam2 citer kelakar boleh keluar kan?

CJai, saya pun ada kucing yg makan durian. Kucing kat rumah abah kat kampung. Nama dia Pusing. Asal org nak buka durian je, tetiba je dia muncul pastu bila org bagi durian kat dia, dia makan durian mcm makan friskies. Mengada2.

*CJai, bila kucing tu nak dpt tangkap rama2 tu? Hehehe.
IntaNBerliaN berkata…
wah.. kucng pun mkn doyan yer...
QasehnyaRania berkata…
1st time su nengok kucing mkn droyan ni..hihi..

A'aa..kan skrg ni msm hujan.
Tenq inform saya..jawabnya kena postone dulu..hihi
kucing saya pun makan durian, lebih dari tuan lagi kalau makan. hehe
nursuriani berkata…
selamat bercontest dan menjoinkan diri serta menang! hehehehe
syiela berkata…
1st time tengok kucing makan doyan..

Unknown berkata…
amboi...makan durian juga dia yer...ish ish..
aizu's life berkata…
hihi.. tere la kucen tu..cam kucen org gak.. mmg suke sesangat mkn doyan.. mak wat tempoyak pn dia sibuk skli.. hehe
mesti kucing2 suka ngan doyan..kyusuk makantuh
TiranaAduka berkata…
1st time nampak ni.

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...