Kenapa Senyum Itu Sedekah...

Tahu tak , kenapa senyum tu sedekah...?
Saat kita tersenyum air liur bertukar bentuk mejadi nilai yang baik..Apabila menelan air liur waktu tersenyum , ia akan membawa rasa riang, positif dan gembira.

Orang yang melihat kita tersenyum, air liur mereka juga berubah menjadi nilai yang baik. Maka bila ditelannya , tanpa disedari dia turut berasa riang, positif dan gembira.

Proses ini berlaku amat cepat, kerana kita tidak perasan pun waktu bila air liur ditelan... Dan ia berlaku sepanjang masa..Maka disebabkan itulah 'Senyuman Itu satu SEDEKAH yang baik'..
Dengannya kita telah menyebabkan orang sekeliling menjadi riang gembira dikala kita juga turut riang dan gembira..

Sekarang, cuba pejamkan mata....Bayangkan seseorang sedang memberi senyuman kepada kita... Aapa yang kita rasa..?????

Renung-renungkan lah...Senyum selalu.. (◠)

Diolah dari Sumber Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man

Menghadapi Susah Hati
"Apa Yang Istimewa Tentang Pensel ni ?"
Lawan lah Rasa Marah Itu..
pUTARAN hIDUP...
Jagalah HATI
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

TiranaAduka berkata…
Assalamualaikum wbth.....

kekadang senyum itu penawar duka nestapa...tapikan sis...kalau senyum lama-lama takut di sangka gila pulak...ekekekekekke
Unknown berkata…
dtg senyum cni dulu sebelum nak g raya...
Tie HT berkata…
haah, senyum tu sedekah..kalau tak mampu sedekah bc selawat byk2..besarnya rahmat dari Allah kan :)
Cendol berkata…
wah nice!!cendol baru tau ni.bagus info ni.cendol senyum kat kamu ^____________________^
Rozie berkata…
bila pejam mata nampak Baby rayyan jew yg selalu senyum hehe
sal ya berkata…
senyum jugak mampu merawat duka orang lain kan?
senyum tu pengubat duka ;)
^___________^
Tanpa Nama berkata…
datang dengan senyuman..hehe..kena senyum selalu nie..:)
syiela berkata…
walau tengah sedih tetap cuba senyum yntyk orang lain...

thanks ye sudi jelajah blog syiela :)
izz iizza berkata…
kena senyum sokma..:)

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...