Opie Oh Opie...

Assalamualaikum 'tawan-tawan'..
Tempoh hari saya ada berkisah pasal budak jantan sekor tu, Si Dony...Boleh baca kat SINI kalau anda peminat kucing (mesti gigit lidah nanti...geraaaaaam)..... Kali ni nak bercerita tentang Opie saya pulak...Ni la dia budak Opie tuuuu...ensyem la sangaaaaat..


Sejak dah dikasi ni dia punya badan macam dibaja-baja.. gemuk kau sekarang ye Opie... Dulu pun Opie pernah jg gemuk walau pun tak segemuk macam ni...Tapi sejak dia mula  'miang' (istilah yang doktor budak2 bulu ni gunakan) Opie mula lupa makan dan minum...selalu saja bergaduh..Dalam rumah pun sedar-sedar dah hancing setaman..... Opie pernah masuk wad hampir seminggu gara-gara luka akibat bergaduh... Besar sangat lukanya untuk seekor kucing seperti Opie... Lubang lukanya tembus dari atas ke bawah...Bayang kan lah...


Bila Opie dah keluar wad terpaksalah saya jadi nurse pulak..tiap-tiap hari kena cuci luka Opie, kena isi ubat, kena bagi makan antibiotik...Punya la culas makan ubat... pandai pulak tu, Opie kemam ubat..ingatkan dah telan tapi bila dilepas, dia renjis semula ubat tu sampai keluar...Seksa kau...!


Sekarang Opie dah tak macam dulu..Opie dah tak kencing merata..Opie dah tak suka bergaduh... Opie asik tido jer..Tapi Opie ni sombong sket... kalau gurau tak pandai nak simpan kuku..Habis tangan ummi bercalar balar... Along ngn Ain pun tak berapa berani nak pegang Opie...Yang berani ummi sorang je..Abah..? Hahaha..Abah lagi la penakut... sebab abah 2,3 tahun kebelakangan ni la baru nak biasakan diri dengan bebudak bulu ni...Abah cakap, Dulu-dulu abah mana pernah bela kucing.. Tapi kalau apa-apa hal kat bebudak bulu ni...abah ngalahkan ummi kerayan nye...Wah ...! Cakna lebih pada ummi lagi....

Satu perangai Opie yang tak bleh blah...suka sangat mencarik-carikan tisu..Pantang ada kotak tisu letak kat bawah..sekotak pun boleh abis dikerjakannya..Apalah yang didengkikan sangat dengan tisu tu pun tak tau la... Tengok la kat bawah ni....Grrrrr..

Syukur sangat2...Abah, Along dan Ain semuanya minat dan sayangkan kucing...



p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam,TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

RIZZNA berkata…
Ketip je kuku si opie tu. Bulu cantek mcm cheetah
Arina Shamsul berkata…
Mmg geram..gendut lah si opie...grrrr!
mama aryan berkata…
kat kg dulu,arwah mak suka jugak bela kucing..si gebu namanya,tp bila mak pergi si gebu pun pergi jugak..
TiranaAduka berkata…
ada brape ekor semuanya sis?
saya kerayan kalau mandikan kucing, takut kena cakar :)
Jahirah berkata…
eh...iras2 lalang saya le...tapi ni lagi gemuk...

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...