Tarikh Omputih Kita Ingat Sangat...

12.12.12 ~》 majority post tentang tarikh berkenaan..
tapi tarikh 1/2/34 ade adik kakok,abang2 ingt.. -_-
Ada yg tanye 1/2/34 tu tarikh ape....
Ni nak habaq mai ....wah mentang2 skang dok ada kat Peghelih...ngeeee...
Hari ni hari JUMAAT .. 1/2/34 Hijriah ..
Senang cakap hari ni 1 Safar 1434 hijrah..
SubhanAllah...MashaAllah.. Cantik Allah susun tarikh ni.. Kene pulak dengan penghulu segala hari... hari JUMAAT..

Selamat Beramal untuk semua....Apa yang tercatat di atas sekadar ingatan untuk saya dan kamu ;)
p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Unknown berkata…
salam jumaat kak..
betul apa yg akak cakap tu dan tarikh hari ini mmg cantik,jumaat pulak tu..moga hari ini akan berjalan dgn cantik utk akak,saya dan semuanya.. insha Allah
Aisy Nasiha berkata…
betul kak...kita ni ramai yg mengagungkan benda2 yang omputih ajar dan sebarkan...semoga dengan adanya peringatan macam ni, kita lebih tahu..
noted with thanks kak...syukran..
umiawadah berkata…
harapkan kalendar jelah kalau nak tahu tarikh Islam...jangan kata tanya budak2...orang2 dah tua pun kalau tanya ramai gak tak tahu tu..semoga kita sentiasa ingat tarikh hijrah...cantik tarikh tu...ingatan untuk saya juga...
Ira berkata…
salam kak..

Terima kasih atas perkongsian & teguran. Mudah2an lps ni diingat tarikh kalendar hijrah..
Unknown berkata…
mmg kita mudah lupa..tq akak yg mengingatkan
Unknown berkata…
salam jumaat..... pada hari yg cukup indah...permulaan bulan Safar
are_lin@yu berkata…
permulaan bulan ke dua ;-)..salam jumaat dear
unsecretostory berkata…
Salam Jummat . Betul ! Tarikh harini memang paling cantik 1234 . Nice arrangement :)
Tie HT berkata…
haah cantik tarikh hari ni.saya mengaku saya jarang igt tarikh kalendar hijrah tapi sedang cuba praktik kannya..in shaa Allah..mekasih kak jai :)
LydSunshine berkata…
Itu la pasalnya C Jai. Tersentap jgk bila baca kat FB pagi tadi. Tapi kalo ikut kalendar Malaysia, 1 safar tu esok. Yang ini ikut kalendar arab.
Ruse Sulaiman berkata…
Saya pun lemah kalendar Hijrah ;)
azievee berkata…
Betoi2...kadang2 kita alpa...
cantik betul tarikh kalendar islam :)
Mimie berkata…
sebenarnya tarikh Islam nih lagi cantik kan
boni kacak berkata…
memang cantik tarikh ni.. 1/2/34 :)
sal ya berkata…
saya tak post pn tentang tarikh ni. tarikh 1/2/34 ada saya post dalam entri.
dieyna berkata…
alpa seketika.. kalau tarikh hijrah memang payah nak ingat... tarikh omputih tu memang ingat selalu ...
betul kak..nurulpun kalau bleh mmg nak tgk kalender islam jer..mcm merah har lahir jatuh isra' mikraj sofia nuzul quran=)tak mo kalau bleh tgk kalender biasa=)nurul tak buatpun entry 12.12.12 hehehe..
Tanpa Nama berkata…
standardlah org kita
Unknown berkata…
cantek tarih tu, tapi xdah kenang yanga aku buat waktu tuh. haisss rugi no
Si Matatajam berkata…
Ya Allah Cantiknya tarikh tu yek CJAI...
TiranaAduka berkata…
apa pun ramai yg buat entry tarikh tu.hehehe.senyum selalu

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...