'Misteri' Kubah Hijau Masjid Nabawi....

Kubah Hijau..
Nampak tak ada bonggol di atas kubah ini?

Anak panah menunjukkan bonggolan yang terdapat di atas kubah hijau Masjid Nabawi..
Kalau anda pernah terbaca di internet ada satu cerita yg mengatakan itu adalah kubur seseorang lelaki anyg dipanah petir kerana ingin melakukan sesuatu perkara yang tidak baik...Dikatakan mayat lelaki tersebut tidak dapat dibawa turun lalu dikambus dan dikuburkan di situ...

Sebenarnya itu adalah satu cerita rekaan dan karut yang digembar gemburkan oleh orang Yahudi..

Itulah maklumat yang diterima daripada pembimbing kami, Dr Abdul Basit bin Abdul Rahman atau dikenali Abu Anas Madani...Saya juga pernah bertanyakan hal ini kepada seorang mutawif wanita sewaktu kami dalam perjalanan ke Raudhah..Beliau turut mengatakan itu adalah tidak benar.. Pekerja2 masjid Nabawi, BinLaden group , mereka turut mengatakan itu bukan lah sebuah kubur.... Jadi selepas ini andai anda ada terbaca kisah seperti yang saya nyatakan maka jangan lah mempercayainya..

Itu hanya lah sebahagian propaganda puak2 yahudi..

p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

Unknown berkata…
kalau bukan kubur , bonjolan tu apa ye????...nak kena diperjelaskan.....
nak tahu juga......
Cik Ai berkata…
oh..thaks sharing sis :)
boni kacak berkata…
jadi benjolan tu apa ye sebenarnya?
Unknown berkata…
Apa bonjolan tu kak?nak tau jugak ni
Chic Na berkata…
ooo.. baru tau kak pasal ni.
Unknown berkata…
tq kak betulkan fakta..tp apa tuu sebenarnya
Unknown berkata…
propa rupanya. jadi apa tuk erk? tertanya tanya [ulak.hihi
owh wani baru tau ni kak..tengs sharing
syiela berkata…
mereka mmg suka adakan yg tak ada.. tapikan kak apa benda tu ye
Tie HT berkata…
as salam

saya pun selama ni percayalah benda tu kubur padahal ianya tingkap kan..wallahualam
dieyna berkata…
Sharing is caring.. pasti ada pnjlsn sbnr di sebaliknya
TiranaAduka berkata…
start dari sinikan?
sal ya berkata…
ada je org nak buat spekulasi.

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...