Terleraikah Rindu ini...?







Hampir setahun kepulangan emak ke kampung akhirat...
dan abah pula telah hampir 13 tahun mendahului emak..
Ada masa-masa dan harinya saya tak mampu menatap wajah emak di dalam gambar...
Senyumannya hidup...

Rasa bagaikan semalam saya bergurau senda dengannya..
Rasa macam baru semalam saya bermalam di hospital meneman kan dia...
Dan dalam sekelip mata saya hanya mampu menyentuh tubuh emak yang telah kaku..
Peristiwa itu bagaikan semalam..Semuanya bagaikan baru semalam ...
Sesekali saya tenggelam dalam kenangan ...
Kenangan bersama emak dan abah...
Sesekali tenggelam sendirian dalam airmata kesayuan..

Suatu malam di awal Februari.., saya bertemu emak... Ya Tuhan..saya memang benar-benar menatap emak...Bila nampak kelibat emak rasa sebak menyelubungi tangkai hati... Saya rapati emak , membawa rindu yang sarat.. Rindu sangat-sangat... Rasa gembira kala terpandang wajah manis emak..

"Emak rindunyaaaaa aya kat emak" itulah kata-kata yang keluar tatkala saya memeluknya.. erat sekali..saya terharu dalam dakapannya..
saya cium emak , saya lepaskan rasa rindu ... Saya memang benar-benar rindukan nya..

Emak tersenyum memandang, Sambil membalas pelukan saya juga erat.... Barangkali emak juga rindukan saya dan anak-naknya yang lain..
Saya jatuhkan kepala di atas bahu emak...
Terasa telah begitu lama saya tidak dapat berbuat begini..
Sedih...! Saya benar-benar terharu...Tiba-tiba saya tersedar...
saya bermimpi, hanya sebuah mimpi...
saya lihat jam..masih awal lagi.. baru pukul 3 pagi..
Saya cuba lelapkan kembali mata walau agak sukar..

Pagi itu saya bangun dengan perasaan yang berbeza...
Separuh rasa rindu itu telah pergi...
Terasa puas sekali dapat mendakap emak setelah hampir sebelas bulan emak hilang dari pandangan..biar pun sesaat cuma...walau hanya di dalam mimpi..
:( :( :( :( :( :(

KLIK...

Ulasan

Si Matatajam berkata…
Alfatihah untuk arwah... Semoga rohnya dicucuri rahmat..
~Cik Sweety~ berkata…
assalamualaikum.. al fatihah utk arwah yea..

Pasal tuto c'jai mnta tu,sweety mmg xde..tapi kalo nak pausekan lagu kt blog sweety,c'jai pegi bawah sekali blog sweety tu ada ikon lagu tu, tekanlah simbol pause tu..selamat mencuba..(^_^)
nn lylyn berkata…
klo sy mesti nanges dah.. teringat mse mak g mekah.. sy mimpi smpai nanges2 dlm tido.. bile terjaga dri tido rase dh basah pipi
azievee berkata…
Al fatihah...bersyukur kerana masih ada lagi kedua ibu bapa...
Unknown berkata…
Al-fatihah....
arwah mak saya pergi genab 3 tahun bulan ini.....
mg roh mak-mak kita aman disana.....amin
ummu berkata…
Assalamualaikum
Sayu mmbaca rangkap kata pd entry ini
Ada rindu yg sukar tergambar olh kata
Kbtulan smasa saya baca entry ni
D sini hujan...
Dan ramadhan kian hampir
Aduhai saya pula yg terlebih
Sorry ya
Al
Fatihah buat ibu dan ayah cJai.
Email cjai apa ye utk saya jawab...detail ckit.erm sebulan lalu saya d kuarters
sayu jer wani baca...wani pun rindu sangat arwah ayah..Al-Fatihah untuk mereka yg telah pergi..semoga mereka dicucuri rahmat amin..

salam kenal dar wanieys
wanieys follow sini :))
fieda berkata…
Al Fatihah..sayu baca entry ni pagi2..dah la lagu sedih..huhu..
semoga arwah tenang di sana..
Mommy_ima berkata…
sayunya.. tak dapat bayangkan kesedihan saya jika my parents passed away. (T_T)
syukur, masih merasai kasih syg ibu bapa hingga ke hari ini.. tapi saya masih ingtkan diri sendiri, yg hidup akan pergi...

Al-fatihah..buat arwah ayah ibu c'jai..
are_lin@yu berkata…
sebak ayu baca luahan hatimu dear..banyak2 kirimkan doa moga mereka tenang disana..Al fatihah
Rozie berkata…
rindu pada mereka yg telah pergi, al fatehah untuk mereka
Arina Shamsul berkata…
aku turut bersedih dear..redokan pemergian mereka..kirimkan selalu doa buat mereka.

al-fatihah buat arwah..semoga roh mereka dicucuri rahmat..amin.
izz iizza berkata…
Al-fatihah..semoga roh mereka sentiasa tenang disana..

banyakkan berdoa ya..semoga mereka sentiasa tenang...

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...