~✿❤~ Cinta Selepas Nikah (4) ~❤✿~




Si Jejaka :Hi awak, boleh berkenalan, dah lama saya perhatikan awak.
Si gadis :Assalamualaikum…sape ni?

Si Jejaka :waalaikumussalam..saya *hamba ALLAH*.Terus terang saya rasa tertarik hati ngan awak ,Tapi sebelum tu boleh saya tau awak sudah berpunya ke belum?
Si gadis :Selagi belum bernikah saya bukan kepunyaan sapa2.ish3…

Si Jejaka : Boleh tak kte berkawan?
Si gadis :mintak maaf, saya takut persahabatan yang dibina bertukar kepada rasa cinta.Saya harap awak faham.

Si Jejaka : baguslah kalau begitu, tak salah kan.
Si gadis :itu salah.. cinta sebelum nikah adalah HARAM.

Si jejaka :0oo ok..so macam mana saya nak dekati awak?
Si gadis :dekati abah dan mama saya.kalau mereka setuju terus masuk meminang, kan senang.

Si jejaka : err….macam tu ke..kenapa kena melalu family awak dulu?
Si gadis :sebab saya tak nak terjatuh cinta ngan awak sebelum nikah.Saya tak nak mulakan zina hati.

Si jejaka :saya faham,kalau saya tak mampu lagi nak meminang awak?
Si gadis :simpanlah cinta dan rindu itu di dalam hati, sehingga ALLAH bagi kemudahan pada awak.Mencintai tidak semestinya memiliki.Redha akan takdir yang ditentukan ALLAH.

Si jejaka :ok saya faham.

Si gadis :trima kasih, saya ada hal ni..assalamualaikum
Si jejaka :waalaikumussalam.

.¸.•*´¯) Salam Ukhuwah. ¸.•*´¯)*

Sesiapa yg nak kongsi silakan.

Tak perlu mintak izin sebab saya memang ingin berkongsi dgn semua orang.

Sila tekan butang share (◠‿◠✿)..

PAUTAN ::~

Selamat Beramal ~ Moga ada manfaatnya...

~♥♥ ummuainries ♥♥~

"SAAT AKU MENYAMPAIKAN SUATU KEBAIKAN KEPADAMU, BUKANNYA AKU HENDAK MEMBERIKAN NASIHAT AKAN KEKURANGANMU SAHABAT..TAPI AKU SEKADAR MENJADIKAN DIRIMU SEBAGAI PERANTARA, AGAR NASIHAT ITU SAMPAI KEPADA DIRIKU."MENGARAHKAN WAJAH KE CERMIN, BUKAN BERERTI MENCARI-CARI KEKURANGAN CERMIN, NAMUN HAKIKATNYA ADALAH MENCARI KEKURANGAN DIRI UNTUK DIPERBETULKAN AGAR LEBIH BAIK, DENGAN "perantaraan cermin"

Ulasan

Fara Lawi berkata…
"SAAT AKU MENYAMPAIKAN SUATU KEBAIKAN KEPADAMU, BUKANNYA AKU HENDAK MEMBERIKAN NASIHAT AKAN KEKURANGANMU SAHABAT..TAPI AKU SEKADAR MENJADIKAN DIRIMU SEBAGAI PERANTARA, AGAR NASIHAT ITU SAMPAI KEPADA DIRIKU."MENGARAHKAN WAJAH KE CERMIN, BUKAN BERERTI MENCARI-CARI KEKURANGAN CERMIN, NAMUN HAKIKATNYA ADALAH MENCARI KEKURANGAN DIRI UNTUK DIPERBETULKAN AGAR LEBIH BAIK, DENGAN "perantaraan cermin"

Ukhti saya mohon share ye kata-kata tu..indah :)
cik ah / fatihah berkata…
suka sngt ngan entry ni....suka100x
p/s: nk cuba buat mcm gini juga la..huhuhu
insan_marhaen berkata…
Nur_Kegembiraan....Boleh Silakan...
insan_marhaen berkata…
Syukran jiddan cik ah..mana yang baik dan boleh dijadikan contoh ape salahnye kita ikut... :-))

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...