Catatan Pilu dari Wanita Untuk Wanita



¸.•*´¯)Assalamualaikum...¸.•*´¯)*


Tak tahu bagaimana mulanya saya bertemu dengan blog 'Mawar Nafastari' ini...
Entah mengapa ..
membaca catatan si penulis hati dicengkam rasa sayu yang teramat..
Saya tidak mengenali penulis secara jauh mahu pun dekat
sekadar 'terserempak' tanpa sengaja dengan lamannya ini..
Tapi ..
tergambar di mata saya seorang insan kerdil,
seorang wanita,
seorang isteri
dan seorang ibu yang miliki sifat tabah .
begitu kental dalam menongkah ujian hidup...
seorang wanita muda
yang kehilangan suami tika usia perkahwinannya yang masih hijau...
Ditinggalkan oleh sang kekasih..,
ditemani dua orang puteri
yang masih begitu kecil untuk memahami segala kesedihannya...

Sungguh ...
Hati saya lebih berganda rasa sendu
..saat saya melewati Laman ini ...
Coretan2nya benar-benar meruntun hati wanita saya,
tika mengetahui pemiliknya telah dijemput 'pulang'...
Sebagai seorang isteri
saya dapat menyelami kesedihan seorang wanita bergelar isteri...

Apa yang mampu saya katakan..
Bersabarlah wahai Mawar..
benar sekali..'sabar itu cantik'...
Sesungguhnya nanti..
Allah ingin mengurniakan 'hadiah' yang teristimewa di atas kesabaran mu...

Menangis lah Mawar...
Usah disimpan air mata saat kesedihan menyapa...
Sabar bukan bermakna kita tak perlu menangis...
Menangis lah...
Andai tangisan itu bisa meredakan
Rasa pilu dan rindu...

Rindu...?
Usah di khabarkan rasa rindu itu....
Sungguh...rasanya saya amat memahami
Kerinduan yang menghiasi jiwamu...
Kerana...kebiasaannya, suami itu sering meminjamkan bahunya
untuk si isteri di kala kita diterjah Kesedihan..
Atau mungkin...
Saban malam lengannya menjadi bantal empuk kita.

Atas nama saudara seaqidahmu,
dari kejauhan ini
ku hembuskan sejambak doa dan harapan
agar kau bisa jadi wanita yang cukup kuat kepada Embun dan Kekwamu...
Mawar.., kau bagaikan matahari
menjadi harapan untuk Embunmu
dan memberi cahaya buat Kekwamu terus memekar indah..
dan semoga roh kekasihmu akan sentaisa dicucuri oleh Rahmat Ilahi...
Moga dia bahagia di sana...

Akhir Kalam....
¸.•*´¯) Salam Ukhuwah. ¸.•*´¯)*
Sesiapa yg nak kongsi silakan.
Tak perlu mintak izin sebab saya memang ingin berkongsi dgn semua orang.
Sila Klik butang 'SHARE'..
(◠‿◠✿)Selamat Beramal ~ Moga ada manfaatnya...
~♥♥ ummuainries ♥♥~
"
SAAT AKU MENYAMPAIKAN SUATU KEBAIKAN KEPADAMU, BUKANNYA AKU HENDAK MEMBERIKAN NASIHAT AKAN KEKURANGANMU SAHABAT..TAPI AKU SEKADAR MENJADIKAN DIRIMU SEBAGAI PERANTARA, AGAR NASIHAT ITU SAMPAI KEPADA DIRIKU."MENGARAHKAN WAJAH KE CERMIN, BUKAN BERERTI MENCARI-CARI KEKURANGAN CERMIN, NAMUN HAKIKATNYA ADALAH MENCARI KEKURANGAN DIRI UNTUK DIPERBETULKAN AGAR LEBIH BAIK, DENGAN "perantaraan cermin"

Ulasan

Aisy Nasiha berkata…
Indahnya kata-kata ni..

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...