Catatan Buat Kakak Manis..

Assalamualaikum saudara seaqidah yang lama saya tinggalkan....

Berbulan-bulan menyepi,namun saat ini saya gagahi jejari untuk membina patah demi patah perkataan... Kerana seorang sahabat saya terpanggil untuk menukilkan sesuatu...

*********************
Buat kakak yang manis....
saat kakak berbicara dalam sendu tempohari
sebenarnya saya ingin  mengucapkan lebih banyak kata2 untuk memujuk hati seorang sahabat..
 kerana menahan perasaan sedih...simpati,
kata2 itu sekadar tercicir di kerongkong nan sempit ini...

Kakak yang manis...
saya tahu kakak seorang yang sabar di atas ujiannya...
cuma kadang2 kita sering tenggelam dalam rasa kesedihan...betulkan..
kerana waktu itu kita belum mampu menterjemahkan apakah hikmah disebalik semua yang terjadi..

Kakak ku yang manis...
Allah tak pernah menzalimi hambanya...
Lebih2 lagi manusia sebaik kakak..
Hari ini kita mungkin tak mampu mencungkil kebaikan di sebalik sesuatu dugaan...
tapi percayalah kakak...
Inilah yang mahu saya katakan tempoh hari..
Barangkali Allah ingin melihat sejauh mana kesungguhan kita..
atau dengan cara ini DIA sebenarnya sedang mendidik kita untuk terus berazam dan istiqomah..
saya yakin Allah mahu berikan sesuatu yang lebih bernilai pada saat dan ketika yang betul..
Yang mungkin orang lain tak akan perolehi seperti apa yang akan kakak dapat nanti..
yakini itu...

Kakak yang manis, usah bersedih lagi... kesat air mata mu...


p/s: Jika banyak kekurangan yang kelihatan pada diri saya, Memang benar....Itulah saya...Andai ada masanya saya MENULIS sesuatu yang tidak mengikut acuan Islam, TEGURLAH saya.. NASIHATKAN LAH SAYA dengan HIKMAH, moga saya SEDAR akan kekurangan itu supaya IMAN ini tidak semakin NIPIS ... Kamu adalah saudara Saya (seagama) dan pada kamu saya meminta teguran yang IKHLAS itu.

Ulasan

@LeenShamsh berkata…
Baru sebut2 cjai kat suami tadi..yg buat tringatkan cjai beb hari ni muhammad da pndai gune pen quran cjai ;) skrg nipun belum rtido berkopiah dpn quran cjai bertemankan lmpu suluh..muge saham jariah berpnjangan buat cjai ;)
Unknown berkata…
salam kak....

moga akak sihat sentiasa,lama tunggu akak update.
LydSunshine berkata…
semoga kakak manis terus tabah menghadapi dugaan. :) Lama tak dengar cerita CJai.
yan's cottage berkata…
salam rindu Kak...lama menyepi...

betul tu Kak...ujian yg datang tu ada hikmah sebaliknya....dan Allah menguji hambanya yg benar2 tabah & mampu menghadapinya....

Chic Na berkata…
rindu akak.. ;)

untuk kakak manis, semoga tabah.
boni kacak berkata…
lama tak ke sini :)
Fiza Rahman berkata…
Bertabahlah buat kakak manis.
moga Allah terus pelihara.. salam eid mubarak :)
Ciktie berkata…
selamat hari raya C'Jai..
TiranaAduka berkata…
salam sis
Lama tak dpt sini.
Pekabar sis?

Catatan popular daripada blog ini

BuKaN SeMua GaMBaR PeRLu KiTe uPLoaD/ LiKe/ SHaRe/ KoMeN ... sama2 kita fikir.

Kenali Kuih Tradisional Kita

Info untuk Wanita: Fibroid dan Cyst

TIDAK TAHU BACA AL-QURAN, TAPI KUBURNYA BERCAHAYA MENJULANG LANGIT.

Biar Gambar Berbicara [2]..SYRIA..

Merah Bak Delima....Banyaknya Khasiat Dia..

Mana Satu Gaya Tidur Pilihan Awak...