Kembara Hidup Ummi Anak Tiga

Bila Anak-anak Mula Membesar

 
Bersedialah untuk ditinggalkan kembali berdua....Kata orang, kembali berbulan madu ...
lebih-lebih lagi jika anak tak ramai...cepatlah berdua bila mereka mula menginjak usia 13 tahun.. Itulah yang saya rasa bila anak bongsu dari dua beradik mula dihantar ke asrama.
sudah dua bulan lebih kembali berdua dengan abah mereka bila si along dan si angah di hantar ke asrama masing-masing... Awalnya airmata jadi peneman...Rindu tak terkata... Semuanya rasa serba tak kena.... dilanda kesunyian ...
ALLAH.....😢😢

Catatan Si ummi dua bulan lepas...
 ************** *************
Betullah kata Fazura..masuk tandas pun dah rindu.. Sudah berhari-hari air mata menitis secara diam-diam. Dan hari ini belum pun separuh perjalanan pulang meninggalkan MATAN Jerantut , airmata merembes keluar tanpa mampu ditahan...Dari tadi menahan perasan, suami disebelah mengenggam tangan, cuba menyalurkan semangat.... 

'Takpelah... saya nak menangis puas-puas'
'saya redha nak tinggalkan anak belajar, tapi saya cuma nak lepaskan rasa sedih je'
Dulu masa hantar along sedih juga tapi balik rumah ada Ain,
Ni hantar Ain, balik rumah takde sapa-sapa dah'....
********************************************************  
Melaui Fasa ditinggalkan anak-anak untuk berjihad menuntut ilmu agak menyakitkan sebenarnya..Saya sangka saya kuat untuk ditinggalkan berdua dengan abah mereka...
tapi saya kalah dengan perasaan sendiri... cepatnya anak-anak ummi membesar... belum puas nak bermanja manja.. belum puas  'bergaduh gaduh'..Kita terpaksa menjalani kehidupan berasingan..😢😢dan ini lah putaran hidup.. suka atau tidak, mahu atau tidak kena hadapi.
Ini pilihan yang dibuat , jadi... kau ummi, kena kuat...

*Sedang melalui apa yang ibu-ibu terdahulu lalui...
.

Coretan : 31122017..
p/s : bertahun melupakan ruang yang pernah menjadi tempat mencoret rasa..
hari ini tergerak untuk berkongsi kembali.... 

Tiada ulasan:

Hapuskan Word Verification di Comment Blog . Jom !!


Klik SINI
Transparent Green Star
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...